Ik heb sinds een tijdje een Twentieth anniversary Mac. Prachtig om te zien en functioneert prima. Echter hij draait nog op Macos 7. Als ik wil upgraden naar 9 Ben ik een aantal extensies kwijt waaronder die voor de TV en radio en dat is nu net jammer want veel meer kan je op deze 266mhz computer niet meer doen. Tevens wil ik graag weten of het OK is om de schijf te formateren naar Macos Extended en of ik dan toch nog die TV en radio aan de praat krijg.
Ben benieuwd of iemand kan helpen met deze probleempjes
Je zegt dat 'ie prima functioneert op OS 7 en dat je d'r eigelijk alleen maar tv kijkt e.d. en dat dat niet gaat met OS 9 standaard... Waarom wil je dat upgraden...? Of zie ik iets over het hoofd? :sealed:
een beetje gelijk heb je natuurlijk wel, maar ik ben ook naar 10.4 gegaan terwijl ik toch echt tevreden was met 10. Daar gaat het dus niet om. de veaag is dus kan ik upgraden naar Macos 9 en naar Macos extended.
De 20th Anniversary Mac ondersteund volgens Everymac.com maximaal OS 9.0, dus dat zou kunnen en aangezien OS 9 ook Extended ondersteund moet dat ook kunnen. Maar dan zeg je dat je TV functie niet meer werkt omdat 'ie een paar extensies mist. Ook als je een upgrade zou doen? Ik weet praktisch niks van die extensies af want ik ben pas sinds november vorig jaar echt op Mac overgegaan 8)
Het probleem is dat de TAM de Apple Video Player gebruikt voor de TV en dat werkt onder OS 9 niet goed. Er is wel beeld, maar het geluid is full (erg luid) en dat kan niet geregeld worden. Je kunt proberen om onder OS9 de Appel Vidoe Player te instaleren die meegeleverd wordt met OS 7.5.3, maar het schijnt dat he geluid dan wel weer goed is, maar het beeld is zwart of wit… lekker handig.
Het beste resultaat geeft het programmaatje ‘‘FM Strip with TV Helper’’. Dit programma dus installeren na de OS 9 installatie. Volgens mij hier te downloaden: http://hyperarchive.lcs.mit.edu/HyperArchive/Abstracts/cfg/HyperArchive.html
(bijna onderaan de lijst, 35 ste bestand van onder naar boven geteld)
[quote:a4dea3da97="Nikita"]Je zegt dat 'ie prima functioneert op OS 7 en dat je d'r eigelijk alleen maar tv kijkt e.d. en dat dat niet gaat met OS 9 standaard... Waarom wil je dat upgraden...? Of zie ik iets over het hoofd? :sealed:[/quote:a4dea3da97]
Hij heeft wel een beetje gelijk, overigens vindt ik 7.6.1 een geweldige versie van MacOS. Dit was naar mijn smaak een van de betere en stabiele versies. Altijd snel!
Laat ehm zoals die hoort te zijn, daar kun je het meeste uithalen. (mischien 8.6?? dan??)