twijfel of ik ipod zou jailbreaken

ik ben sterk aan het twijfelen of ik mijn ipod zou jailbreaken. Want ik heb een vriend die zijn ipad is vastgelopen door een jailbreak en nog een die heel blij is met de jailbreak.

Is dit een vraag, of een algemene opmerking?

Wat mis je aan je iPod? Niets? Niet jailbreaken dus.
Vind je hem waardeloos zonder jailbreak? Wel jailbreaken.

Vastlopen door een jailbreak is nauwelijks mogelijk.
En gebeurd het wel, dan herstel je je iPod gewoon.

Zelf ook gedaan en erg tevreden. Bovendien erg simpel met de jailbreak tool van evasion.

En wil je er vanaf, dan gewoon even via iTunes herstellen

Inderdaad. Gewoon even back-up maken en daarna jailbreaken. Speel er eens mee en als het je niet aanstaat: herstellen en je kan weer verder.

Ik heb het vorige week zelf eens geprobeerd om er achter te komen dat het niks voor mij was. Leuk om eens mee te prullen, maar het levert in mijn ogen ook niks op (behalve misschien NCSettings dan).

Enige tip die ik je graag wil meegeven: maak een backup voordat je gaat prutsen. Als het blijkt te bevallen houd je je jailbreak, als het niet bevalt zet je alles weer terug. Of je houd de jailbreak er op maar installeert verder geen tweaks, dat kan ook een oplossing zijn voor de luie medemensch onder ons.

Nog een tip: jailbreak je iPod wanneer de garantie is afgelopen, jaar na aankoop.

[quote=Ni3lss url=http://www.onemorething.nl/community/topic/twijfel-of-ik-ipod-zou-jailbreaken/#post-2522897 time=1361285668]Nog een tip: jailbreak je iPod wanneer de garantie is afgelopen, jaar na aankoop.
[/quote]

Je hebt twee jaar garantie en als je herstelt na een jailbreak kan niemand nog opsporen of hij dat ooit geweest is.

En zelfs al heb je een jailbreak, dan nog mogen ze alleen garantie weigeren als de jailbreak ( of een daardoor geinstalleerde tweak ) ook de oorzaak van het defect is.

mijn ipod is al uit garantie dus ik ge het is proberen.

Volstaat het als al mijn foto’s, muziek, apps op mijn computer staan om te jailbreaken.

[quote=KarelWillem url=http://www.onemorething.nl/community/topic/twijfel-of-ik-ipod-zou-jailbreaken/#post-2522571 time=1361216560]Is dit een vraag, of een algemene opmerking?

Wat mis je aan je iPod? Niets? Niet jailbreaken dus.
Vind je hem waardeloos zonder jailbreak? Wel jailbreaken.

Vastlopen door een jailbreak is nauwelijks mogelijk.
En gebeurd het wel, dan herstel je je iPod gewoon.[/quote]

Vastlopen is wel degelijk mogelijk, gebruik maken van tweaks etc. Mijn iPhone crasht minstens 1x per dag.

Ja, op die manier. Tuurlijk, alles kan.

De mijne is pas 1 keer gecrasht, toen ik een tweak installeerde die niet compatible was met iOS 6. Tweak verwijderd en geen last meer van gehad…

hoe staat het me mijn vraag?

Om een jailbreak uit te voeren moet je een backup van het hele apparaat in iTunes hebben staan. Dus in principe kun je niks verliezen.

ok

Als je idevice vastloopt gaat ie meestal in de safe mode. Dan moet je wel eerst iets met mobilesubtrate downloaden. Als je idevice echt helemaal is vastgelopen gewoon simpel weg je idevice herstellen :wink: