Type Compact Flash cards?

Ik heb een Canon IXUS 430 met een compact flash card van 32Mb. Nou wil ik een compact flash card van 1Gb aanschaffen.... Er zijn verschillende soorten zoals de SanDisk, SanDisk Extreme, SanDisk Ultra II, Kingston, Kingston Elite Pro, enz. enz..... Nou wil ik de Kingston aanschaffen omdat die qua prijs het gunstigst is.... Een vriend van mij zegt dat ik de SanDisk Ultra II moet aanschaffen.... Zelf denk ik, wat maakt het nou uit, je krijgt toch dezelfde kwaliteit fotos als je met een en dezelfde digitale fotocamera werkt.... Waarom zou ik een duurdere compact flash card moeten nemen (zoals de SanDisk Ultra II).........?

De enige reden die ik kan bedenken om een duurdere versie te kopen is dat 'ie sneller zou zijn. Maar voor gebruik een fototoestel zou dat voor mij niet op wegen tegen het prijsverschil...

Zoals MacRooyen zegt het wegschrijven gaat wat sneller. Maar ja of je nu 0,75 seconden of 0,5 seconden moet "wachten", zit je daar mee?

met een ixus 430 zou ik geen geld weggooien om een extreme 3 aan te schaffen. Gaat pas lonen bij DSLR camera's zoals 300D, D70, ...

YO

Van de hogere snelheid zul je weinig merken met de Canon die je gebruikt. Zelf heb ik een Nikon D70 en daar merk je wel wat van de snellere flashcard maar ook niet zoveel dat je er wakker van ligt als er eens een wat langzamere in zit. Bij mijn Canon Powershot G1 mekr ik bijna helemaal niets van de snelheid. Dus ik zou gaan voor een goed merk en een gunstige prijs.

Die snelle geheugenkaarten zijn pas nuttig als je toestel voor dit kaarten is uitgerust. Vergelijk het met een USB 2 apparaat te koppelen aan een USB 1 poort.

snelle kaarten kunnen nuttig zijn voor de nieuwste, snelle spiegelreflexen, die 3 beelden per seconde kunnen nemen.

Maar zelfs dan: ik heb twee CF kaartjes van 1GB, Lexar “write accelerated”
eentje is 40x speed, de andere 80x speed.
Ik merk geen verschil (met een Nikon D70)

Beste xcuneytx,

In jouw geval is het inderdaad onzin om een snellere kaart te kopen. Maar dat is al een paar keer gezegd hier. Ik kan je uit ervaring melden dat de Kingston kaarten prima bevallen. Ik werk eigenlijk uitsluitend met Lexar en Sandisk, maar ik heb 1 Kingston en geen probleem!

Succes met je aankoop…

Wat jullie vergeten is dat naast het fotograferen zelf , ook het legen van de kaarten sneller gaat als de kaart sneller is. Vergelijk het maar met een 4200 en een 7200 toeren schijf. Het maakt niets uit als je de tijd hebt. Maar als je even twee gig naar je laptop wil overpompen, om vervolgens hetzelfde kaartje weer zo snel mogelijk weer te gebruiken, kan het wachten niet kort genoeg duren. Maar voor normaal gebruik maakt het niet veel uit.

ik denk dat ik nog even tot de zomer wacht, voordat ik op vakantie ga. misschien worden de compact flash cards tot die tijd goedkoper...