Type video bestand voor de SE P910?

Hey daar,

Weet iemand naar welk type bestand ik een film moet converteren (met ffmpeg) om deze te kunnen afspelen op mijn Sony Ericsson P910?

Mooie telefoon die SE 910. Net een soort iBook in handformaat. Op de telefoon en op de bijgeleverde CD zit een een filmpje. Dit laat zich ook openen in quicktime en bij toon filminfo kan je het e.e.a nagaan. Het is in een MP4 variant, weet echter niet welke.

Ik heb zelf filmpjes met quicktime Pro in MP4 bewaard en hoe langer het filmpje, hoe meer frames ik begon te verliezen bij afspelen. Leuk dus voor korte filmpjes, niet voor speelfilms. Nog niet met andere compressie software geprobeerd. Komt nog wel. Ben je eruit laat het ff weten. Zal ik ook doen.

converteer naar 3gp

Inderdaad een hele mooie telefoon. Maar voor speelfilms raad ik je het programma Smartmovie aan: http://www.lonelycatgames.com/index.php?chapter=smartmovie

Dit programma converteert naar Divx AVI (converter zit in het pakket), de kwaliteit van deze filmpjes ligt vele malen hoger dan het standaard formaat. Voor gewoon gewoon video moet je converteren naar 3gp, de standaard instellingen van ffmpeg zijn goed genoeg.

Off topic : ik heb de 910 met navigatie Benelux gewoon legaal gekocht. Nou wilde ik graag updaten naar Europa, willen die hufters bij route 66 dat ik gewoon een nieuw pakket koop, terwijl er voor Nokia wel gewoon updates te koop zijn. Iemand een oplossing?!

3gp. Speel een beetje met de opties bij audio. Je hebt een music en speech optie. Kijk wat het beste klinkt.

Xigh, is dit programma er alleen voor windows? of is er nog een dergelijk programma voor mac (osX.2.)

alvast bedankt!
:apple:

Helaas alleen voor Windows, maar veel speelfilms zijn al overgezet naar het formaat dat nodig is, dus opzich maakt dat niet uit.