Typen op een 12" PowerBook

Wat zijn jullie ervaringen met het typen op een 12" PB? Het steunvlak voor je handen lijkt mij zo klein. Of valt dit mee?

Ik heb een Apple USB Keyboard daarvoor. Waarom zou je je handen op je iBook willen laten rusten?

Het valt erg mee. Ik typ er net zo makkelijk op als op m'n gewone keyboards. Is kwestie van wennen. Bovendien is je keyboard een stuk kleiner op je PB en dus hoef je je handen alleen maar op de zijvlakken te laten rusten en hooguit draaien. (Of typen we niet blind? :wink: )

Het typt prima, en anders hang je inderdaad een ander toetstnbord eraan via usb.. (Werk nu meer dan een half jaar met een 12" PB..)

Toetsen van zowel iBook als PowerBook 12" typen heerlijk vind ik. Net als het oude keyboard van de eerste iMac, daar typ ik nu op, echt superding. Met de Pro ook niets mis eigenlijk. Maakt me klaarblijkelijk geen hol uit, al geef je me een IBM typmachine vind ik het nog goed denk ik.

Bedankt voor jullie reacties. Ik weet weer wat meer :-)

vosgens mij bestaat er been lekkerder toetstenbord als die va de 12" pb, ik vid hem in iedregevaal nog 10X zo lekker zypen als het pro keybord waar ik nu op druk van m'n m'n powermac g4, je mist alleen een aantal toetsen die je over het algemeen tog niet gebeukt.

ik kan niet anders zeggen dan heel prettig typen op m'n 12"pbje

Ook hier alleen maar positief bericht! Mijn 12"je heeft een heerlijk toetsenbordje... ik vind het zelf niet eens nodig om er nog een extra aan te hangen... fijne toetsjes!

Ja ik ook, op mn 12" iBook. De polsen rusten wel op de vlakken naast de touchpad. Dus... krap? Nee niet echt.

Geen moeite hier op mijn 12" Powerbook.. het is echt een heerlijk toetsenbord :)

Typen op een 12" of een 15" voelt exact hetzelfde. Ik moet wel zeggen dat de nieuwe (zilveren) PowerBook toetsenborden een stuk fijner tyen dan de vorige generatie PowerBook en iBook toetsenborden. Dit omwille van de nieuwe vorm van de toetsen en omdat ze nu echt vastzitten in de machine.

Dus: niet twijfelen, gewoon doen!

Ik dacht, zal ik ook maar even laten weten dat mijn 12"er prima typt... nee, ik doe het toch maar niet. OT dan maar.

@Amsterdam: als je een positieve post afsluit met het ondergraven van je kritisch vermogen, komt dat de geloofwaardigheid niet ten goede. Zo, heb ik niet over mijn PB geschreven. :wink:

Dit bericht typ ik op een de nieuwe 12" PowerBook (1.33Ghz) en dat gaat perfect hoor :)

geen enkel probleem, ik zelf ben alleen een beetje brak :stuck_out_tongue: vandaag (lang weekend)

Maar of het ergonomisch verantwoord is.... :wink:

over typen gesproken, eventjes een beetje afdwalen, kennen jullie dat, dat je een weekje vrij bent geweest, de hele week op je macje hebt lopen ratelen, je niet meer overweg kan met het toetsenbord op je werk???

[quote:1567c02fea="Ganymedus"]Maar of het ergonomisch verantwoord is.... :wink:

over typen gesproken, eventjes een beetje afdwalen, kennen jullie dat, dat je een weekje vrij bent geweest, de hele week op je macje hebt lopen ratelen, je niet meer overweg kan met het toetsenbord op je werk???[/quote:1567c02fea]

happens to me all the time… maar dan bij mijn vriendin thuis. :smiley:

[quote:b258949b5e="Ganymedus"]Maar of het ergonomisch verantwoord is.... :wink:

over typen gesproken, eventjes een beetje afdwalen, kennen jullie dat, dat je een weekje vrij bent geweest, de hele week op je macje hebt lopen ratelen, je niet meer overweg kan met het toetsenbord op je werk???[/quote:b258949b5e]

mhoa niet echt last van, gewoon zorgen dat je over macs hebt :slight_smile:

Ben sinds een maand mac gebruiker en ben begonnen met een 12" powerbook. Hiervoor had ik een pc laptop sony z1 dus was wel een kleine laptop gewend. Maar het typt prima. Zelfs beter dan mijn pc laptopje..

[quote:85ffa8c7a4="houtappels"]Ben sinds een maand mac gebruiker en ben begonnen met een 12" powerbook. Hiervoor had ik een pc laptop sony z1 dus was wel een kleine laptop gewend. Maar het typt prima. Zelfs beter dan mijn pc laptopje..[/quote:85ffa8c7a4]

“zelfs”??? Kan wel horen dat je een recente switcher bent. :wink:

Even ter info; Apple gebruikers zijn er over het algemeen van overtuigd dat ze een superieur product in handen hebben. Natuurlijk typt een Apple beter dan zo’n pc’tje!! :wink:
En als rechtgeaard Apple gebruiker kan ik het met die conclusie alleen maar eens zijn. :innocent:

Als er over een paar maanden echt aan gewend bent moet je weer eens op een wintel pc werken. Dan merk je pas hoe erg je bent afgekickt. Wil je echt niet meer terug naar wat niet-windows gebruikers liefkozend de ‘dark side’ noemen.

haha dat troetelnaampje is volgens mij ontsprongen in jou hoofd, maar ik neem hem met liefde over. Al moet ik bekennen dat ik toch ook de afweging zit te maken om een windows laptop te kopen. Nee vermoord en ban mij niet direct. Maar de prijsverschillen zijn aanzienlijk, en apple valt bijna prijs technisch niet meer te verantwoorden, tussen een powerbook en ibook zit maar 200€ verschil. En tussen een ibook en centrino laptop flink wat. :oops: