uibreiden

Hai dudez,

Mijn vader is eens zo lief geweest om mij wat geld te geven zodat ik kan uitbreiden in de muzikale richting. Ik zou dus heel graag een keyboardje aanschaffen waarmee ik met wat midi kan prutsen. nu het is geen miljoen maar toch zou ik graag een kwalitatief keyboardje hebben. Het dient uiteindelijk alleen maar om wat noten in te geven en misschien wat parameters te veranderen. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zou ook wel graag mijn efectenboxken " heeft een interne synth" kunnen aansturen. Die heeft wel een midi -in en midi -out.

Greeeetzzzz,
Jay

Ik heb een Evolution USB keyboard werkt perfect. Eigenlijk heb ik verder weinig verstand van MIDI keyboards etc., maar ik ben erg tevreden.

(gebruik 't vooral met Reasson & Logic Audio)

Adriaan

Ik heb ook een Evolution MK-225C werkt perfect in OSX, ik heb ook de Oxygen8 geprobeerd en die werkte ook perfect, spijtig dat toen de edirol nog niet uit was anders had ik die zeker gekocht naast 8 controller knobs heeft hij ook 8 sliders deze zijn allemaal instelbaar voor je softhsynths die sliders kan je bvb gebruiken ipv een mengpaneel in reason.

Met alledrie die keyboards kan je zowel interne als externe synths aansturen

Thx voor de reacties tot nu toe.

Maar ik heb de roland ef-303 als effecntenbox

http://www.roland.be/sound-examples/DEMOS/EF-303/index.html

Zou ik dan als ik die knopjes en sliders kunnen gebruiken voor die parameters te wijzigen. Dan moet ik minder uitgeven aan het keyboard zelf. Met hoeveel verschillende toetsen zou ik toekomen?

Greeeetzzzzzz
Jay

Ik weet niet of het werkt via zo'n effectbox. Ik heb geprobeerd de handleiding te vinden van die effectbox, maar de pagina is nog onder constructie. Het lijkt me ook niet echt ontworpen om softsynths en zo aan zo aan te sturen. Maar als je die effectbox hebt, probeer hem dan een keertje uit of het werkt Die USB keyboardjes kosten echt bijna niks hoor. Die evolution koste me 160 € btw incl. Ik raad je eigenlijk ook aan om zeker een usb model te kiezen, anders moet je zowiezo een midi interface aanschaffen. Het aantal toetsen dat je nodig hebt hangt er vanaf of je getalenteerd keyboardspeler bent :P Als je graag je laat gaan op je keyboard zal je er liefst 61 hebben

Ik kom toe met 25 keys, is ook handig als je gaat deejayen :stuck_out_tongue: met je laptopje en een externe USB audiocard die je dan aansluit op je Pioneer mengpaneel die dan weer verbonden is met je effect box :slight_smile: en dan om lekker uit te pakken sluit je de technicsen af ter wijl je staat te spelen en smijt ze in het puliek. Heeft het publiek wat om over te praten de volgende dag en is je naam al voor de helft gemaakt.