Uit welk land worden apple producten verzonden?

Ik heb een Macbook Pro aangekocht (nog niet ontvangen) via de online Apple Store. Maar nu vroeg ik me af, gewoon uit nieuwsgierigheid waar die producten verzonden worden? Is dat China? Of iets dichter bij huis?

Ik heb een aantal spullen via de apple store besteld. Die kwamen steeds uit Cork, Ierland

Toch niet alles komt uit Europa volgens mij…of het is in de tussentijd veranderd.

In augustus 2011 zag ik op de bestelstatus van mijn BTO-MacBook Pro dat die als eerst werd verscheept vanuit Shanghai. In de verdere locaties tijdens transport zat geen noemenswaardige pauze, dus ik neem aan dat de BTO-configuratie al in China was uitgevoerd.

Ik heb geen flauw idee. Wat ik wel weet is dat het of kopen is, of aanschaffen. Je mag kiezen!

Mijn laatste aankoop van een paar maanden geleden is een iMac 27 inch en die kwam ook vanuit Cork, Ierland. Mijn iPad 2 die ik 3 jaar geldeden online besteld heb, die het trouwens nog fantastisch doet, kwam ook van Cork als ik het me goed herinner :smiley:

De producten worden in China gemaakt en dan verdeelt over heel de wereld en als je een product bestelt, gaan ze zien waar dit product beschikbaar is en wordt het vanaf daar verzonden (zo denk ik dat dat gaat :wink: )

mijn laatste aanschaf kwam uit Shanghai, ging via Korea uiteindelijk naar NL

Ondertussen kan ik zien waar mijn pakketje vandaan komt, van Shanghai… En dan door naar Korea… en ondertussen heeft het net toestemming gekregen om van Pakistan te vertrekken. Geduld is een schone zaak :smiley: Maar het wachten wordt beloont! Bedankt voor de reacties!