Uiterlijk 'mail'

In Tiger is 'mail' grondig vernieuwd. Meest opvallend is toch wel de vormgeving van het venster. Geen aluminium kleur, maar cool wit. Helemaal in stijl van de iMac, minimac en eMac. Opvallend is dat rechtsboven een nieuw knopje is te vinden. Op de plaats waar bij windows een streepje, hokje en kruisje staan, staat in mail een balkje. Als je erop klikt verdwijnt de knoppenbalk (of komt deze weer te voorschijn)

Zouden de andere programma’s de komende maanden ook deze stijl krijgen???

symbooltje rechts boven is niet echt nieuw dat stond ook al een paar jaar in de bitTorrent client.

Eh... dat toolbar knopje zit al heeel lang in Mac OS X. Open maar eens een nieuw mapje in de Finder. Echt niet nieuw dus maar wellicht zie je het nu pas voor het eerst.

Wat bedoel je met ‘cool wit’? De ondergrond van de toolbar is inderdaad lichter van kleur dan bij Mail 1.x… maar nog steeds metaal-achtig grijs. De achtergrond van de linker ‘Mailboxes’ balk is lichtblauw.

Geen idee of deze GUI de toekomst wordt. De iWork applicaties hebben ook dit lichtere grijs in de toolbar en titelbalk… maar Safari en de Finder zijn nog steeds geheel metaal.

mvdlande heeft wel gelijk. Onlogisch dat nu alleen Mail nog een andere 'look' heeft. Ik neem aan dat bij volgende updates alle vensters met dit uiterlijk zullen openen.

[quote:9c6e5880a5="vriesela"]...Ik neem aan dat bij volgende updates alle vensters met dit uiterlijk zullen openen.[/quote:9c6e5880a5]

Ik hoop het, vind het wel best mooi, geeft stijl aan dit al stijlvolle besturingssysteem

Niels

mijn Mail is zo grijs als een muis dus ik weet eigenlijk niet over welke mail je het precies hebt..

Ik heb het zelf niet geprobeerd maar kennelijk kun je Safari ook al de unified toolbar appearance zoals mail in Tiger geven, zie:

http://mac.softpedia.com/get/Utilities/Unify-Safari.shtml

Mail heeft inderdaat een nieuwe look. Maar als je goed kijkt is dat ongeveer dezelfde als systeemvoorkeuren en het Spotlight venster. Ik weet niet wa de toekomst brengt, maat ik vind het een goede stijl, die ze gerust meer mogen gebruiken, maar hij mag iets witter zijn, en dat blauw-paars vind ik minder. Het meigt iets te veel naar het windowsgrijs dan. we'll see ik kijk al uit naar 10.5, of een paar nieuwe programma's (zoals iTunes, die is aan een update toe. de nieuwe iTunes met bijvoorbeeld Quicktime 7 integratie, meer keuze, sneller, en video's?) achja, wie ben ik om hierover te beslissen. Maar goed, ik wijk af van het onderwerp. Ik weet het dus niet :P maar ik vin dhet uiterlijk van Spotlight en Systeemvoorkeuren prima. Dat van Mail (quasi hetzelfde) zou meer daarnaartoe moeten neigen

hoe sneller ze van die metalic look af zijn hoe beter. ik vind mail er een stuk beter uitzien zo.

Om die afschuwelijke Mail 2.0 knoppen aan te passen zijn er diverse programma's gemaakt. Zoek ze op bij versiontracker.com:

Cage Fighter
Mailfixer