Uitknippad (Clipping path) in Photoshop verdwijnt?

Op de een of andere vreemde manier verdwijnen (letterlijk) onze uitknippaden in Photoshop van beelden die wij op onze servers hebben draaien. Het technische verhaal zal ik niemand mee lastig vallen, maar wij werken allen met G5's, OSX, Adobe CS en de servers zijn grote Winkasten.

Heeft er iemand van dit verschijnsel gehoord? En weet iemand wat wij er aan kunnen doen? Onze nieuwe beelden slaan we sinds kort (dankzij InDesign) op als PSD, terwijl de oude beelden (ivm Xpress) als EPS werden opgeslagen. Deze missen dus nu (soms) de uitknippaden…

HELP!!!

Met welke software werken jullie op de server?

En wat voor beelden (laag resolutie bestanden) creert de server?

Onze server genereert .samp documentjes (mbv Color Central Sampler van Scenicsoft), wij werken met Cumulus 5.5.2 Workgroup Edition. De server zelf draait Windows NT 2003...

Ik ken die .samp's niet. Zal wel een eps-achtige zijn, anders kunnen de paden op het oude systeem ook niet gewerkt hebben. Ik denk dat het dan aan Cumulus ligt. Blijkbaar kan Cumulus de PSD bestanden niet juist interpreteren. Probeer het eens met meerlagige .tiffs's i.p.v. .PSD's

succes

Nee, dat is het probleem niet. Onze PSD werken prima, het is echt van de een op de andere dag begonnen (zowel bij Xpress als InDesign documenten). En het is niet bij alle beelden, maar bij zeg 1 op de 8 beelden... En dan heel selectief. Er is geen touw aan vast te knopen, vandaar dat ik de vraag hier op tafel lag...

Die paden ook opgeslagen?

Ja, netjes als clipping path...

Alles is volgens het boekje gegaan…

Het opvallende is dat het niet bij alle bestanden gebeurd! Kijk of je hier een systeem in kan vinden! Bijvoorbeeld of de bestanden waar het pad verdwenen is afkomstig is van 1 andere computer...

Nee, dat is het ook niet. Het enige dat gebeurd is VOORDAT het verschijnsel begon, zijn dat we zijn overgestapt op allemaal G5's met OSX en InDesign...

Het zou toch niet aan InDesign liggen?!