Uitleg gekregen voor PC - maar hoe zit dat op de Mac???

Ik heb mijn site draaien bij Active24. Die provider heeft nog wel eens storingen en dan krijg ik altijd e volgende melding:

[code:1:377069d45d]Onze webserver met IP adres 217.22.66.19 heeft momenteel een storing. Om erachter te komen op welke webserver uw website staan kunt u het volgende doen:

Klik op “Start” / “Uitvoeren” en typ CMD en klik op enter. U krijgt een zwart scherm te zien. Typ Ping uw www.domeinnaam.nl ,U krijgt dan te zien wat het IP adres is van de webserver waar uw website op draait. [/code:1:377069d45d]

“Klik op start” da’s PC taal. Ik zou wel willen weten wat ik op de Mac moet doen. Heeft iemand een idee?

je moet in safari de vensters en dan activiteiten aanklikken. dan zie je daar waar je webserver zich bevind.

Iedereen blij dat 'ping' een UNIX commando is :wink: Open de Console en typ " ping [ipnummer of websiteadres] " en druk op enter. Dan gaat 'ie pingen tot 'ie er bij neervalt. Om te stoppen druk je control-c samen in (dacht ik).

ik denk appeltje c

[quote:ee6d703358="formulefan"]ik denk appeltje c[/quote:ee6d703358] Nee het is echt control en geen command, ga maar kijken in de console. Bovenin de menubalk staat duidelijk aangegeven ' stop ' met daarachter 'control + c'. Of iets soortgelijks.

OK. ik kan het nu niet testen, want zit hier op een halfbakken pc.

[quote:83de3a6718="Nikita"]Iedereen blij dat 'ping' een UNIX commando is :wink: Open de Console en typ " ping [ipnummer of websiteadres] " en druk op enter. Dan gaat 'ie pingen tot 'ie er bij neervalt. Om te stoppen druk je control-c samen in (dacht ik).[/quote:83de3a6718] Je moet niet de Console openen, maar de Terminal. De Console gebruik je om logfiles te bekijken.

[quote:a1b099dd60="macpro"][quote:a1b099dd60="Nikita"]Iedereen blij dat 'ping' een UNIX commando is :wink: Open de Console en typ " ping [ipnummer of websiteadres] " en druk op enter. Dan gaat 'ie pingen tot 'ie er bij neervalt. Om te stoppen druk je control-c samen in (dacht ik).[/quote:a1b099dd60] Je moet niet de Console openen, maar de Terminal. De Console gebruik je om logfiles te bekijken.[/quote:a1b099dd60] Uh die bedoel ik :P Kom d'r ook niet dagelijks...

en anders heb je nog het netwerkhulpprogramma in hulpprogramma's waarmee je o.a. kan pingen maar ook bijv. traceren

Of je opent programma's > hulpprogramma's > Netwerkhulpprogramma en klikt op de ping-tab

fijn die active24, maak daar maar active maar nu even niet van! de server lijkt te werken als ik ping en ik kan ook via ftp hem bereiken, maar in de browser zien ho maar.

Als je alleen het IP adres wilt weten is ping een omweg. Open de console en typ "host www.domeinnaam.nl" zoals dit

[code:1:49def1c371]PowerBookG4:~ jan$ host www.macosx.nl
www.macosx.nl is an alias for macosx.nl.
macosx.nl has address 217.22.65.99
[/code:1:49def1c371]

Jan

Wow. Wat een hoop antwoord meteen. Dank jullie wel.

Ik heb het met het [b:04de56c284]netwerkhulpprogramma[/b:04de56c284] gedaan. Dat ging erg makkelijk.

Overigens heeft ‘mijn’ server een ander nummer dus al werkt hij ook niet. Dat is niet de eerste keer bij Active24.

[quote:a9bfed52b9="JanWeijers"]Als je alleen het IP adres wilt weten is ping een omweg. Open de console en typ "host www.domeinnaam.nl" zoals dit Jan[/quote:a9bfed52b9] Of je gebruikt "network utility" en dan de "lookup" tab .