uitleg gevraagd over enkele moeilijke grafische termen

hallo,

ik heb een vraagje over allerlei specifieke grafsiche terminologie. Ik heb er reeds verscheidene zaken over gelezen, maar ik geraak niet wijs uit die engelse uitleg. Kan er iemand mij deze termen duidelijk omschrijven of een goede link geven waar het goed in het nederlands zou staan?

Het zou gaan om de volgende termen:

JDF
Prinect
CIP 3/4 (wat ish et verschil tussen beiden?)
PPF

alvast bedankt

:innocent:

[url=http://www.cip4.org/intro.html#What_Is_JDF]JDF = Job Definition Format.[/url] Gestandariseerde vorm van meta-data om gegevens uit te wisselen van offerte aanvraag tot eindproduct.

En hier alles over CIP 4.
CIP 4 behelst de koppeling tussen diverse hardware. B.v.: de belichtingsgegevens van een CTF of CTP belichter kan gebruikt worden om inktbakprofielen uit te rekenen. Daarmee kan je op een drukpers alvast de inktmessen instellen, dat scheelt inschiet op de pers.
Of je gebruikt de gegevens van een opmaakprogramma om alvast een snijschema in te stellen op een snijmachine.

Ik vrees toch dat je je engels moet ophalen.

en PPF dan? Portable Print Format Print Protocol File Paarse Plak Folie

[quote:8063bcd79c="Zora la rousse"][url=http://www.cip4.org/intro.html#What_Is_JDF]JDF = Job Definition Format.[/url] Gestandariseerde vorm van meta-data om gegevens uit te wisselen van offerte aanvraag tot eindproduct.

En hier alles over CIP 4.
CIP 4 behelst de koppeling tussen diverse hardware. B.v.: de belichtingsgegevens van een CTF of CTP belichter kan gebruikt worden om inktbakprofielen uit te rekenen. Daarmee kan je op een drukpers alvast de inktmessen instellen, dat scheelt inschiet op de pers.
Of je gebruikt de gegevens van een opmaakprogramma om alvast een snijschema in te stellen op een snijmachine.

Ik vrees toch dat je je engels moet ophalen.[/quote:8063bcd79c]

Ik dacht net dat Prinect de functies van CIP4 had. Wel ja, het is alleszins nogal heel samenhangend.

[quote:e18bc76cf1="mike"] Paarse Plak Folie[/quote:e18bc76cf1]

lol :slight_smile:

[quote:bef6bd7ed3="mike"]Paarse Plak Folie[/quote:bef6bd7ed3] Yep, die houden we d'r in!

Maar dat was toch rood, en heette ‘Ulano’? :?