uitpakken

Ik probeer bestanden uit te pakken (.sit) Hiervoor schijn je stuffit nodig te hebben. Die heb ik gedownload maar die moet ik uitpakken met je raad het al. Het valt me wat tegen dat dit niet gewoon standaard in OsX zit.

Hoe los ik dit op?

Als ik de standaard versie van Stuffit download ([url=http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/12012]via Versiontracker[/url]) dan krijg ik een DMG die ik gewoon kan mounten. En dan krijg ik een installer die het werk verder van me overneemt... :?

[quote:dacdc9fa57="Ap"]Hoe los ik dit op?[/quote:dacdc9fa57] Door te zoeken.... er lopen hier namelijk al 20 topics over. :wink:

Maar goed, je bent pas kort lid zie ik, dus bij deze een link
naar eentje die je niet uit hoeft te pakken: klik hier.

[quote:dacdc9fa57=“Ap”]Het valt me wat tegen dat dit niet gewoon standaard in OsX zit.[/quote:dacdc9fa57]
Het heeft er jarenlang standaard in gezeten, maar omdat de makers meer geld willen verdienen, wordt het niet meer standaard meegeleverd, in de hoop dat mensen de uitgebreidere bundel kopen in plaats van alleen de gratis versie.

Veel plezier verder op het forum gewenst, maar probeer
eerst te zoeken voor je een vraag steld, je bent namelijk
zelden de eerste met een bepaalde vraag.

:wink:

zit standaard in je MacOS X hoor... dat je het nu hebt weggegooid is niet de fout van Apple hoor..

Maar Stuffit Expander hoef je niet te unstuffen hoor… is gewoon een .dmg - klik maar op download en installeren maar!

Suc6 en eerst ff verder dan je neus lang is…
:wink:

En ben dus niet de enige die dit meld - hahahaha

[quote:f75adbd485="soulutions"]zit standaard in je MacOS X hoor... dat je het nu hebt weggegooid is niet de fout van Apple hoor..[/quote:f75adbd485]

Euhm als ik een clean install (Tiger) doe heb ik echt geen Stuffit op mn Macje staan!
BTW, Stuffit installeert verkeerd (zoals meer Apps) dus zodra je een archive and install doet, je hele Stuffit niet meer werkt, maar das ff offtopic.

[quote:05b1b1fc2c="soulutions"]zit standaard in je MacOS X hoor... dat je het nu hebt weggegooid is niet de fout van Apple hoor..[/quote:05b1b1fc2c] Sinds Tiger dus niet meer.

De makers willen meer verkopen, en zijn dus gaan minderen met het verspreiden van de gratis expander bij OS X, in de hoop dat mensen het hele pakket gaan overwegen…

Ok mensen, bedankt voor jullie reacties.

als ik zoek op bestanden uitpakken krijg ik 146 bladzijden.
Voordat ik daar doorheen ben. Maar ik zal de volgende keer even beter kijken.

[quote:cbebc2df61="Ap"]als ik zoek op bestanden uitpakken krijg ik 146 bladzijden. Voordat ik daar doorheen ben. Maar ik zal de volgende keer even beter kijken.[/quote:cbebc2df61] Speciaal daarvoor hebben we een topic waar helemaal wordt uitgelegd hoe je alles zonder problemen kunt vinden met de zoekfunctie...

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=45562

Veel plezier verder. :slight_smile:

In Tiger zit in ieder geval Zip en Unzip ingebouwd. Dit pakt volgens mij ook gestufde bestanden uit. Het zit onder de merkwaardige naam Archief > Maak archief aan. Als je een bestand selecteerd en je 'maakt archief aan' (?!) krijg je een Zipbestandje. Als je die selecteerd en kijkt naar Archief > open met, dan heeftie het over BOMArchiveHelper, daar pak je het weer mee uit.

Ik kan je anders Stuffit wel mailen. Is een mapje van zo’n 4 Mb.

Het is gelukt. Ik heb nu de Windows Media Player geinstalleerd omdat ik Live8 wil bekijken. Helaas lijkt dit niet te kunnen zonder Bill Gates. Wanneer ik via www.aol.co.uk/ probeer te kijken moet ik weer plugins hebben. Waar komen die vandaan?

Ik koop een iMac om van die Windows troep af te komen maar dat is blijkbaar nog niet zo gemakkelijk.

VLC player kan Windows Media Player op een hoop fronten vervangen hoor. En met de Flip4Mac plugin kun je bijna alle .wmv bestanden gewoon bekijken met QuickTime.