Uitspugen DvD's

Ik heb een dvd van That's write en het icoontje komt niet op het bureaublad te staan het is wel een R-. De mac spuugt de dvd er gewoon weer uit. Bij R+ die kan ik bijna helemaal niet bekijken behalve als het een film is en de dvd van goede kwaliteit. wie kan mij hier mee helpen. Dit zijn de gegevens.

Vendor Product Rev
PIONEER DVD-RW DVR-106D 1.08

Interconnect: ATAPI
SupportLevel: Apple Shipping
Cache: 2000k
CD-Write: -R, -RW, BUFE, CDText, Test, IndexPts, ISRC
DVD-Write: -R, -RW, +R, +RW, BUFE, Test
Strategies: CD-TAO, CD-SAO, CD-Raw, DVD-DAO

Tja... als je zelf eens iemand nodig bent.

Je hebt de laatste firmware dus daar kan het niet aan liggen. Misschien kan je es een poging doen de lens te cleanen (heb je van die schoonmaak CDs voor). Heb je ook problemen bij het branden? Als een writer niet meer ok is merk je dat meestal als eerste aan het feit dat je hardware errors krijgt als je gaat branden. Ook geldt voor de meeste writers dat ze gewoonweg niet goed overweg kunnen met sommige merken media. Pioneer is overigens verder een prima merk en met de laatste firmware is het raar dat je problemen met bepaalde media hebt.

Bedankt Nisei,

Nee met het branden heb ik nog nooit geen problemen mee gehad.
Alleen met het lezen van schijfjes R+ is 9 van 10 lukt het niet goedkope R- lukt ook al niet, daarom heb ik de laatste firmware er op gezet om het evt. te verhelpen maar helaas, ik zal vanmiddag een clean zetje kopen.

Na het cleanen van de drive was in ieder geval de R- weer te lezen, R+ nog niet maar navraag in de store leert dat dit ook onmogelijk is??? tja wat is waar??