uitvallen netwerk door storing Time Capsules(?)

Mijn situatie is nogal complex maar kort gezegd komt het erop neer dat in de kelder mijn ADSL verbinding staat. Deze is bedraad naar mijn airport extreme in de keuken. Van daar uit heb ik verbindingen naar een Time Capsule op de 1e en naar een TC op de 2e. Op de 2e etage staat ook nog een bedrade Imac. In de woonkamer maakt een Airport expres verbinding met de muziekinstallatie zodat ik Itunes kan streamen naar de boxen.

Het probleem dat zich van tijd tot tijd voordoet dat mijn TC's uitvallen en ook niet of nauwelijks gezien worden meer worden. Aan/uitzetten, resetten (incl. mijn ADSL) helpt allemaal niet. Ik moet dan weer de hele zaak opbouwen door de verbinding steeds weer op te bouwen door via mijn MBP fysiek contact te maken.

Wordt dit probleem herkend, komt het vaker voor en zo ja (en daar gaat het natuurlijk om) wat doe ik fout of wat is de oplossing?

Alvast bedankt.

Wat is dat: "mijn ADSL verbinding staat"?
Dat is een modem? Een modem/router?

Hoe zijn de TC's en APE verbonden met het netwerk?
Wie is hier de DHCP server?

Met staat bedoelde ik "fysiek geplaatst". Dit is een Expedia van KPN en vervult de rol van zowel router als modem. Dit is tevens de DHCP server die de IP adressen uitdeelt.

Dat maakte de zaak weer duidelijker.
Zijn de TC ook bedraad aangesloten op het ding?
Staan alle AP/TC's in de 'Brugmodus'?

De TC's zijn draadloos aangesloten. Voor de brugmodus moet ik even kijken als ik weer thuis ben. Wordt vervolgd en tot zover bedankt voor de moeite.