Uitzending Buitenhof alsnog bekijken lukt niet

Beste mede Mac-ers,

Na moeilijkheden met (o.a.) de NOS site (nog steeds pet) kan ik nu ook de Buitenhof uitzending niet alsnog bekijken. Niet via Safari maar net zomin via IE of Camino.

Lukt het bij jullie ook niet?

Zet de pop-up killer in Safari uit, dan doet ie 't.

[quote:a2bd780de7="vogel"]Zet de pop-up killer in Safari uit, dan doet ie 't.[/quote:a2bd780de7]

Ah, dank je! Dat brak me al eens eerder op, maar ik dacht er niet zo gauw aan. Nu de NOS nieuws site nog. Dat lijkt ernstiger.

Ik heb over de NOS-nieuws site, mijn favoriete site tot voor kort, een mailtje gestuurd aan de redactie, en kreeg een dag later netjes antwoord. Hier mijn mail en de reply. De Mozilla-tip werkt (Firefox 0.9), maar het blijft onbevredigend natuurlijk.

Beste internet-redactie,

Ik heb u eerder een mailtje gestuurd, en geen antwoord gekregen. Ik
sta nu op het punt de URL uit mijn lijstje favoriete bookmarks te
halen, en wil dat toch niet doen zonder u nog eenmaal te schrijven.

Lange tijd was http://www.nos.nl/nieuws/nieuws/index.html mijn meest
bekeken site; enkele malen per dag keek ik even of er nieuws was, en
via RealPlayer had ik de videos en geluidfragmenten er direct bij. Als
nieuwsjunk en columnist voed ik me met deze informatie. Waarom zou je
in de krant het nieuws van gisteren lezen als de NOS website het
direct biedt?

Maar helaas, iemand heeft ongevraagd de site omgegooid en opgeleukt.
Ik kan hem op mijn Mac computer nog wel zien, maar hij doet eindeloos
lang over het laden en loopt soms vast, en de video doet het niet
meer. Elke fatsoenlijke website is platform-onafhankelijk, waarom kan
de NOS dat niet?

Afijn, dank voor de in het verleden geleverde diensten. Nogmaals,
direct na de verandering heb ik al eens gemailed en niets gehoord, dus
ik haal de URL nu maar defenitief weg. Jammer.

Vriendelijke groet,

Zoals beloofd heb ik mijn collega’s geraadpleegd over uw probleem met onze website.

Waarschijnlijk gebruikt u een verouderde browser of de browser ‘Safari’.
Het extreem lang laden van de site komt bij sommige versies van Safari voor, ook al gebruiken we standaard technieken op de site. We proberen deze problemen op te lossen.

We adviseren u een andere browser te gebruiken, bijvoorbeeld Mozilla. U kunt deze gratis downloaden “http://www.mozilla.org

Graag zouden we willen weten welke browser u precies gebruikt, het versienummer is daarbij ook van belang.

De video die we aanbieden is niet meer geschikt voor de Realplayer. In de toekomst willen we weer meerdere formaten gaan aanbieden.

U kunt de Windows Media Player voor de Mac downloaden:

http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/software/Macintosh/osx/default.aspx

Voor een deel zijn uw problemen dus het gevolg van keuzen die wij hier hebben gemaakt. Dat heeft voor een belangrijk deel een financiële achtergrond, maar ook een wellicht wat optimistische inschatting over veranderende technologie.

Onze excuses voor het ongemak.

Met een vriendelijke groet,

Het laden duurt lang en dan krijg ik de melding dat ik een verouderde Windows mediaspeler gebruik (heb WMP 9!). Als ik dan gewoon op de journaal link klik, doet ie 't gewoon. Dit is weer zo'n typische vage-foutmeldingen-laten-zien-zodat-ie-toch-een-PC-koopt situatie en nergens voor nodig. De Rabobank kan er ook wat van. Verder werkt de breedband link niet en de smallband wel, sukkels.

Met de Mozilla browser wordt waarschijnlijk niet Firefox bedoelt, want de NOS nieuws site werkt ook niet volledig met die browser. De zoek, contact- en nog wat functies zijn niet opklikbaar.

Blijft een continuing story wat de NOS site(s) betreft.

Met Camino nog het minst problemen, tot nog toe. Alleen kan ik daarin (momenteel?) weer moelijk tekst bewerken in een post als deze (tekst selecteren, etc.) en heeft het geen spellingscontrole zoals Safari.

Zo is er voor de Mac eigenlijk geen enkele browser die wel aan alle eisen voldoet, of werken soms de sites niet mee. Blijft toch enigszins behelpen wat dat aangaat.