uitzetten G4

Ik heb een 2e gebruiker aangemaakt op mijn G4 (Tiger). Als ik nu de mac wil uitzetten vraagt ie het password van de beheerder (mij dus). Echetr hij herkend mijn admin password niet waarmee ik wel de accounts kan wijzigen en de sleutelhangers kan opnenen.

Wie weet raad?

Dat kan niet...

Geeft hij een melding dat het niet goed is of sluit hij gewoon niet af? In het laatste geval: als je enter doet cancel je de opdracht, en dat is niet wat je gewend bent. Gewoon met je muis op ‘uitzetten’ klikken

Hij geeft aan dat mijn password niet goed is.

Permissies hersteld, DW 3.03 gedraaid, geen verbetering

Vreemd geval. Die wachtwoorden zijn toch echt een centraal onderdeel van het systeem (netinfo) en kunnen niet op verschillende plaatsen verschillend zijn.

Je kunt wel met je admin-account inloggen?

Ja dat gaat gewoon goed.

Off topic… hoe krijg je die tekst in je profiel zo netjes klein?

Inloggen als admin, van daaruit je wachtwoord veranderen en dan wordt ook je sleutelhangerwachtwoord meeveranderd (dat gebeurt niet als je als admin een andere gerbuiker zijn wachtwoord aanpast) Daarna zou alles weer netjes moeten werken...

O.T.[code:1:f92267877a][size=9]iMac intel 20 inch met Tiger en 2 Gb intern en 250Gb HD; Epson C84 en Epson perfection 1260; JVC camcorder GR-DV700; Sony DC-P8; ADSL;
Sony audio: Tuner/versterker/SACD/DVD/Video[/size][/code:1:f92267877a]

[quote:43d2bc8486="Hans Flick"]Off topic..... hoe krijg je die tekst in je profiel zo netjes klein?[/quote:43d2bc8486] Met de lettergrootte pulldown in de editor (of handmatig de tags typen in het geval van de signature)

[size=6:4f62f79949][color=violet:4f62f79949]Martiniman heeft ook het licht gezien...[/color:4f62f79949][/size:4f62f79949] :P

Tekst is nu netjes,.... bedankt.

EUREKA!!!

Er blijkt een extra spatie tussen mijn voornaam en achternaam te staan in mijn accountnaam!!!
Stommer kan haast niet zou ik zeggen.

Bedankt voor de hulp!

[quote:6b76e4699c="Hans Flick"]Er blijkt een extra spatie tussen mijn voornaam en achternaam te staan in mijn accountnaam!!![/quote:6b76e4699c]

:expressionless: