Uitzetten of sluimerstand???

hallo ik heb een misschien een wat domme vraag maar ik had het laatst ergens gelezen; is het slecht voor je iBook om hem telkens uit te zetten ipv m in de sluimerstand te zetten? Ik heb net een nieuwe iBook en ben er dus extra zuinig op dus vandaar... het is trouwens niet zo dat ik hem wel 100x per dag aan en uit zet maar als ik weg ga ofzo zet ik m toch eigenlijk altijd wel uit.

ik herstart mijn powerbook alleen maar na een update.. verder staat hij altijd aan of slaapt hij!

ik laat 'm ook alleen maar herstarten als het echt moet: bij een update of een installatie van een programma waarnaar er dan gevraagd wordt. Ook als ie bv. vastloopt of er loopt een of ander mis, herstart ik. Anders blijft ie soms dagenlang aan of slaapt ie gewoon net zoals m'n kat ;-)

Ik denk ook dat het geen kwaad kan dat je je ibook altijd in sluimerstand zet ipv uitzetten. Ik zet hem alleen uit als ik mijn ibookje transporteer of in geval update.

Lekker laten slapen, ik start m'n iBook alleen op wanneer nodig (update) :wink:

Idd mooi laten slapen...

De mijne is al sinds weken als niet maanden niet uitgeweest…
En voor transporteren is slaapstand net zo goed als uitzetten, maakt in principe niks uit…

Mijne gaat nooit uit!! ik heb hem al geen weken uit gedaan.. :evil:

Ik zet mijn iBook gewoon elke keer uit. Alhoewel een iBook in de sluimerstand slaapt, denk ik niet dat hij ook echt uitrust. Dus gun ik mijn iBook ook de kans om uit te rusten...

:stuck_out_tongue:

Ik weet dat de kans niet erg groot is! Maar als de bliksem er nu eens in slaat? Is die daar ook tegen beschermd?

[quote:3014eb4c21="olbo"]Ik weet dat de kans niet erg groot is! Maar als de bliksem er nu eens in slaat? Is die daar ook tegen beschermd?[/quote:3014eb4c21]

De kans is idd klein maar toch heb ik het meegemaakt. Moederbord moeten vervangen. Gelukkig heeft de brandverzekering alles netjes terugbetaald. Wel vermelden dat m’n iMac op de stroom was aangesloten. Een iBook in sluimer zit wellicht niet in het stopcontact en dat scheelt.

Ik ben fotograaf en vaak erg mobiel. kan het dan inderdaad geen kwaad als mijn powerbook inslaapstand wordt vervoerd? en is het niet zo dat wanneer de hd slaapt, deze gevoeliger is? ik ben altijd bang voor een beschadiging.

[quote:cdf105a09c=“maceddy”]Idd mooi laten slapen…

De mijne is al sinds weken als niet maanden niet uitgeweest…
En voor transporteren is slaapstand net zo goed als uitzetten, maakt in principe niks uit…[/quote:cdf105a09c]

Mijn iBook heeft al 1000en kilometers afgelegd in slaapstand en doet het nog net zo goed...

Waar je wel op moet letten is dat je met vervoeren wacht tot ie daadwerkelijk slaapt…
Dus pas als het lampje op de voorkant pulst dan slaapt ie…

Aangezien je HD niet draait tijdens slaapstand kan er weinig gebeuren. Daar zit juist het fragiele punt, de harde schijf…
Maar ja, niet druk om maken, die draait niet in slaapstand. Ik val in de herhaling LOL

[quote:cb884a95c4="maceddy"]Mijn iBook heeft al 1000en kilometers afgelegd in slaapstand en doet het nog net zo goed...

[/quote:cb884a95c4]

precies, ook in het vliegtuig en door de x-ray scanner slaapt mijn iBook gewoon door, niets aan de hand. Zolang de harddisk (fragiel) en het beeldscherm (niet oneindig aantal branduren) maar uit zijn. Ik heb er wel een sleeve omheen zodat ik zeker weet dat de iBook dichtgeklapt blijft en dus niet stiekem wakker wordt, zoals een doek over een papagaaienkooi…

Sluimeren is prima en kan totaal geen kwaad (slijt ie echt niet extra van). Uitzetten/herstarten doe ik alleen bij update. Echt uitzetten ingeval van verslepen buitenshuis (ik heb een password bij opstarten, want er zit heel wat werk in en ingeval van diefstal wil ik ze het niet te makkelijk maken.)

mijn ibook gaat altijd in slaap mode als ik weg ga of zelf ga slapen. alleen als ik langer dan een dag weg ga doe ik hem uit. verder moet ik hem af en toe herstarten als van alles tegen elkaar in begint te werken en ik het strandballetje blijf zien.

daan.

Toch lijkt het me raar als je hem gewoon aan laat staan. Als ik nu bijvoorbeeld 's ochtends weg ga en 's avonds rond 6 uur pas weer ga maccen dan heeft ie toch al snel 8 tot 10 uur zitten slapen! Is uitzetten niet ook beter voor de batterij en om m echt uit te laten rusten?

jullie zeggen allemaal dat je je mac al weken niet uit heb gezet. installeren jullie geen updates???

maar niet voor alle update's hoef je niet te resetten....

Jullie laten hem allemaal in sluimer staan. Wat is er mis met gewoon uitzetten?

In de nacht gaat mijn computer altijd uit, overdag ook als ik vele uren weg ben. In andere gevallen blijft mijn computer aan en mag hij Seti-pakketten gaan uitrekenen. In 10.4 komt volgens mij ook een geintergreerd programma (Xgrid, geloof ik) om (andere) wetenschappelijke pakketten door je computer uit te laten rekenen. Dus een goede reden om de computer nog even dan aan te laten staan om de wetenschap te dienen.

In sluimer zal ik mijn computer nooit zetten, het is of in volledige rust of een nuttig rekenbijdrage.