Ultieme gaming (i)mac

Dat lomp veel geheugen is wel makkelijk uitbreidbaar en een stuk goedkoper dan het vastgesoldeerde Mac geheugen. :grinning:

1 like

Hoe zou een apparaat eruit zien dat het beste van beide werelden heeft?

PS Goed punt, zelfs een toegewijde GPU is te vervangen, terwijl geen enkele Apple Silicon soc aan te passen is na aankoop (door de gebruiker).

Aan je PS5 of Xbox kun je ook weinig HW (RAM, GPU etc) veranderen na aanschaf.

Ja, ergens is dat ‘model’ dan ook duurzamer. Iedereen weet waar hij / zij / het aan toe is. Je hoeft niet aan vrienden te vragen of ze…

oh wacht, tegenwoordig moet je vragen of ze een optische schijfeenheid hebben.

Klopt, maar het voordeel van die dingen is dat ze ontworpen zijn voor mee te gamen en niets anders. Ander punt is dat de game ontwikkelaars weten wat voor hardware ze hebben, en hun game er dus ook gewoon op moet werken. Een console is op gebied van prestaties nergens beter dan een gaming PC, maar als klant is het vaak wel een goedkopere oplossing + ik game vaak liever op een console dan op een PC.

Ruimte zat in zo een bak en geheugen heb je nooit genoeg :wink: Ellendiger is dat ik in 2017 bij aankoop van mijn iMac veel heb moeten betalen voor 16GB geheugen, en het nu niet (gemakkelijk) kan uitbreiden.

Lang leve de (helaas veel te vroeg overleden) iMac 27". Gewoon klepje open, RAM erbij en klaar.

Nog een overzicht van wat spellen voor de Mac.

Tsja, toch zijn er wel wat argumenten te vinden voor PC Master Race als het op gamen aankomt.

Toegegeven, ik heb ook liever een console. Alleen dat is natuurlijk persoonlijke voorkeur. Ik gebruik mijn Mac voor van alles en nog wat, maar gamen doe ik vaak pas als ik opnieuw heb opgestart naar Windows.

Sommigen verkiezen Windows al als game systeem puur omdat ze dan niet hoeven te betalen voor online, om iets te noemen.

In de praktijk heb ik vaak geen zin om te rebooten naar Windows. Het staat wel op mijn iMac, maar gemakshalve neem ik er meestal mijn HP-Laptop bij zodra ik Windows voor iets nodig heb.

Aangezien dat dat ding weinig grafische kracht heeft zal gamen toch moeten gebeuren onder MacOS (wat heel beperkt is) of via mijn oude Playstation 2 of 3…

Ik ben tegenwoordig maar weinig aan het gamen dus :smiley:

1 like

Ik speel al tijden World of Warcraft het online MMORG game. Draait geweldig op een Mac M1!

Gegroet,
Xander

Werkt dat met alle uitbreidingen of wordt dat binnenkort ook gefixt?

Ik heb een iMac van 2018 met intel i5 processor (16GB ram) en een Radeon Pro 560 Videokaart met 4GB.

Ik speel daarop Transport Fever 2 en dat gaat vrij behoorlijk naar mijn mening, In ieder geval tot de huidige tijd.

I
Wij hebben ook een 13" Macbook Air met M1 chip. 8 GB geheugen en daar draait het ook prima op.

Ik ben ook wel op zoek naar een nieuwe iMac en had mijn oog laten vallen op de iMac 24" met de M1. maar ik zou graag meer werk en video geheugen hebben, dus ik zit nog steeds met smart te wachten op een nieuwer iMac.

Of, de nieuwe Mini Mac met de M2 chip en wat meer geheugen, maar dan zit ik nog met de vraag welke monitor ik er dan bij moet nemen. Die van Apple zelf is schreeuwend duur, dus de vraag is welke Gaming monitor van ander merk komt een beetje in de buurt van de iMac, qua beeld?

Ik heb alle uitbreidingen. Eerst voelde World of Warcraft als een pc game voor de Mac, maar met de jaren heeft het steeds meer een Mac ‘gevoel’ gekregen. Vooral met de laatste uitbreiding hebben ze (Blizzard) de UI flink verbeterd waardoor het nog meer als een Mac game voelt

Xander

https://tweakers.net/nieuws/210554/apple-brengt-proton-achtige-tool-uit-om-dx12-windows-games-op-macos-te-draaien.html

Ik kreeg dat nieuws via een van mijn Youtube kanalen mee.
Aangezien het een kort filmpje betreft, zal ik 'm hier delen: