Ultieme muis?

Ultiem knaagdier?

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/21495960

Alleen (nog) niet in Bluetooth smaak…

Logitech levert hoe dan ook mijns inziens de beste muizen die er zijn. Ze zijn dan welliswaar niet allemaal even mooi en hebben vaak helemaal geen Apple-look. Maar kwalitatief zijn het echte toppers.

Geef mij maar Logitech ipv Apple pro!

en niet voor mac?

wat vind jij er zo ultiem aan?

ik zelf vind zo’n 5 knoppen teveel erop…

ik wacht nog steeds op deze:

http://www.macmice.com/themousebt.html

Is wel voor Mac hoor.....

Een draadloze muis schijnt batterijtjes te vreten, maar met oplaadbare batterijen moet dat op te lossen zijn.

@unSOUND: heb je hier al gekeken http://www.denieuwemacwinkel.nl ?

[quote:0b3bb8a34f="Zora la rousse"]Een draadloze muis schijnt batterijtjes te vreten, maar met oplaadbare batterijen moet dat op te lossen zijn.?[/quote:0b3bb8a34f]

klopt wel, maar neem bijv. een Apple Blauwtand muis die geeft een melding dat de batterijen op zijn en dan kun je (althans ik) nog 1,5 week ermee doorwerken… dus wat dat betreft.

Tja euhm dit is een accu, die wordt constant opgeladen als je je muis in de cradle plaatst. Een bluetooth verbinding is naar ik heb begrepen niet altijd even positief voor een muis, je kunt de verbinding nogal volgooien en dus vertragen als je nog iets anders doet met je bluetooth

Deze heeft ingebouwde Lithium Ion batterij, net zoals een GSM

Deze is RF, niet Bluetooth.

Dat is dan inderdaad zowel een voor als een nadeel :

Voordeel, dat de Bluetooth verbinding vrij blijft voor ander verkeer, zoals Ganymedus illustreert.
Nadeel is dan wel, dat je steeds het “docking station” moet meenemen als je een portable hebt (zoals ik).

Ik wacht nog heel effe tot na maandag (wie weet wat Apple nog in zijn mouwen heeft), maar daarna denk ik dat ik me toch zo’n MX1000 haal.
Ze zijn ook opmerkelijk goedkoop (in vergelijking dan met de MX700 en MX900 toen die topmodel waren)

Ik knaag de hele dag met een X700. Lekker stevig. Baterijen (NiMH penlights) doen het best een tijd. Zeker als je zo nu en dan de muis in zijn laad-mandje te rusten legt. Zal met deze alleen maar beter zijn geworden denk ik. Bij mij gaat er een zeer storend rood ledje knipperen warna hij het nog tijden doet. Maar het geknipper is mega irritant dus dan zet ik 'm snel in de lader. Nog nooit echt lege accu's gehad.

Wel heeft elke LED-muis last van springerigheid, afhankelijk van het oppervlak. Bij de apple-muis werd ik er gek van. Dat zou met deze dus minder moeten zijn…

Gut, wat een monsterlijk ding zeg! :mrgreen:

En het ultieme is? Dat ie draadloos is?
En dan zo’n kanjer van een docking-station erbij. Mooi hoor!

Ik ga er direct één halen. NOT! :smiley:

Ben al tijden opzoek naar een goede muis maar niets is naar mijn zin. Heb nu de meest simpele logitch (optical met snoer, drie knoppen en geen fratsen) en ik denk dat ik het daar maar wij laat. Werkt altijd en kost weinig ($13,-), wat wil je nog meer!

M'n MX700 wil nog wel eens niet reageren na slaapstand, ik moet dan herstarten. De 'connect' knop werkt dan ook niet meer, toetsenbord gelukkig wel, dus kan ik netjes afsluiten.

Voor de rest een prima muis. Veel knoppen is erg handig als je zit te roken :stuck_out_tongue:
Zo’n level indicator is trouwens wel handig, mits betrouwbaar, ik wordt nog wel 's ‘verrast’ door een lege accu. Lastig tijdens een potje AoE online…

[quote:fa2765c49f="nillio"]M'n MX700 wil nog wel eens niet reageren na slaapstand, ik moet dan herstarten. De 'connect' knop werkt dan ook niet meer, toetsenbord gelukkig wel, dus kan ik netjes afsluiten.

Voor de rest een prima muis. Veel knoppen is erg handig als je zit te roken :stuck_out_tongue:
Zo’n level indicator is trouwens wel handig, mits betrouwbaar, ik wordt nog wel 's ‘verrast’ door een lege accu. Lastig tijdens een potje AoE online…[/quote:fa2765c49f]

Als de connect-knop op de dock het niet doet kun je je USB-stekker er uit en in doen. Dat scheelt een hele keer opstarten. Bij mij doet ie het vrijwel altijd. Ik geloof een keer of drie de connectknop moeten gebruiken.

[quote:200db2a170="Katmai"]Ultiem knaagdier?

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/21495960

Alleen (nog) niet in Bluetooth smaak…[/quote:200db2a170]

Beste prijs/kwaliteit muis is nog altijd de Logitech MX500. Iedereen zijn eigen mening daarover natuurlijk maar veel vrienden van me hebben dit beestje ook gekocht :slight_smile: Vorig academiejaar heb ik over de MX500 een ergonomie verslag geschreven :slight_smile: Thuis hebben we een 4-tal Logitech MX500’s liggen 8) Voordeel bij deze muis: de batterijen geraken niet op want het werkt via USB!!!

Wat maakt deze muis zo goed? → vormgeving!!! het past perfect in mijn hand :slight_smile: → DESIGN :slight_smile:

[quote:2df07f2723="Deskman"]

Als de connect-knop op de dock het niet doet kun je je USB-stekker er uit en in doen. Dat scheelt een hele keer opstarten. Bij mij doet ie het vrijwel altijd. Ik geloof een keer of drie de connectknop moeten gebruiken.[/quote:2df07f2723]

't werkt! thx!

why didn’t I think of that?

Ik heb bij mijn PB een MX900 Bluetooth. Zit ook een dockgeval bij, waarmee de muis ook contact maakt via Bluetooth. Hij werkt echter ook gewoon met de ingebouwde BT op mijn Powerbook.

Lekker muisje, precies groot genoeg.

[quote:679fc22529="Zimph"]Ik heb bij mijn PB een MX900 Bluetooth. Zit ook een dockgeval bij, waarmee de muis ook contact maakt via Bluetooth. Hij werkt echter ook gewoon met de ingebouwde BT op mijn Powerbook.

Lekker muisje, precies groot genoeg.[/quote:679fc22529]

Ik vroeg me al af of de MX900 onder Mac niet gewoon kon werken met de ingebouwde Bluetooth. Goed dat ik het nu weet :slight_smile:

Ik had 'm bija gekocht tot bleek dat de software niet voor Mac beschikbaar was (en derhalve ook niet alle knoppen functioneerde zoals zou moeten) Is dat inmiddels wel het geval?