Ik heb sinds kort Logic 7 en ik vind het echt een superprogramma… Moet eigenlijk iedere avond naar bed met een hoofdstuk uit de manual maar ja, ook niet altijd evenveel zin in. Je wilt natuurlijk ook zelf dingen uitzoeken.
Nu wil ik graag een beat bouwen, ik neem aan dat dit het beste kan met Ultrabeat? De drumcomputer in Logic 7. Maar hoe importeer ik mijn eigen samples ipv die banks die in Ultrabeat zitten?
Ik moet zeggen dat ik de manual over Ultrabeat vluchtig heb overgelezen dus het kan zijn dat ik hierover heen heb gelezen maar als iemand me het kan uitleggen, graag!
[quote:6f194d4e97="Rezpack"]http://www.apple.com/logicpro/quicktours/ultrabeat.html als voorproefje.[/quote:6f194d4e97]
Ja ken em. Maar toch word ik daar niet echt wijzer van. Weet nog steeds niet hoe ik mijn eigen wav en aiff sampletjes kan importeren… Alles in een audiokanaal is ook niet alles
Je hebt onderin een venstertje waarin staat Sample. Je moet deze even selecteren. Als je op het mapje klikt of met option-muisklik doet dan verschijnt er een menu met Load Sample. Staat inderdaad ook in de handleiding :)
Je moet links beneden in die editor klikken en dan kan je een sample laden (zit niet achter logic dus kan je niet de exacte namen geven).
Wat ik zelf nog een beetje verwarrend vindt, is dat de andere (filter)settings voor de oorspronkelijke sound geladen blijven, dus je sample kan opeens heel anders klinken na het laden.
Ik zoek daarom meestal maar even een plek op waar geen filtering op staat, laad daar m’n sample en kopieer die setting dan naar andere plekken (en kies vervolgens de andere samples die ik wil laden).
[quote:b560c189a0="EwaldK"]
Wat ik zelf nog een beetje verwarrend vindt, is dat de andere (filter)settings voor de oorspronkelijke sound geladen blijven, dus je sample kan opeens heel anders klinken na het laden.
Ik zoek daarom meestal maar even een plek op waar geen filtering op staat, laad daar m'n sample en kopieer die setting dan naar andere plekken (en kies vervolgens de andere samples die ik wil laden).[/quote:b560c189a0]
Ja precies, is er geen kale default achtige patch waarbij ik gewoon zelf mijn eigen samples in kan laden zonder dat ik ze meteen verbouwd te horen krijg? Ik wil gewoon beat bouwen zonder die hele klankaanpassing, dat kan event later nog!