UMTS/GPRS met de Nokia 6630/6680 en Vodafone

Ik wou even delen hoe simpel het is om te internetten via je Nokia 6630/6680 (mogelijk ook andere types) via Vodafone en bluetooth.

Lees eerst http://www.xs4all.nl/~macpower/machelp/gprs.html goed door.
Let op het “telefoonnummer” dat is nu live.vodafone.com ipv web.vodafone.nl.

Gebruik http://www.taniwha.org.uk/files/Nokia3G2004-12.sit en installeer ze in /Library/Modem scripts/

Gebruik het Nokia 3G als modem script en het werkt meteen.

De gebruikte apparatuur hier is:
Mac Ibook 12.1" met Bluetooth en een Nokia 6680.

Interesant, Maar wat voor abbenoment heb je dan? Vodafone Live die standaard bij die 6680 word verkocht? Hoeveel data kan je gebruiken en wat kost het? Of moest je een aparte UMTS databundel kopen?

Ik zie al het verschil niet meer hoor, Videocalling, IP telefoneren, Vodafone Live!, Databundels, en dan flatfee voor 75 euro excl? Wat heb je in godsnaam nodig?

[quote:ac208009de="MedahOSX"]Interesant, Maar wat voor abbenoment heb je dan? Vodafone Live die standaard bij die 6680 word verkocht? Hoeveel data kan je gebruiken en wat kost het? Of moest je een aparte UMTS databundel kopen?

Ik zie al het verschil niet meer hoor, Videocalling, IP telefoneren, Vodafone Live!, Databundels, en dan flatfee voor 75 euro excl? Wat heb je in godsnaam nodig?[/quote:ac208009de]

Nee ik maak maar heel weinig gebruik van “inbellen” via UMTS/GPRS en gebruik daar het UMTS 25 abo voor.

Effe internetten is heel duur via dit abo namelijk 0.75 E < 1 mb per 15 minuten of 2.50 E > 1 mb per 15 minuten.

Dus vandaar hoe zet ik Alle broadcast uit in een andere threat.

[quote:aeb945b74d="Nefreak"] 0.75 E < 1 mb per 15 minuten of 2.50 E > 1 mb per 15 minuten.

[/quote:aeb945b74d]

Uhm…?
betaal je nou per minuut of per Mb?

Vergeet het maar gebruik ??.vodafone.nl ik gebruikte vodafone.com en na mijn vakantie had ik een rekening van 1200 euro gelukkig was het probleem snel opgelost maar bleek dat 30euro per mb kostte bij .com en 6 euro bij .nl (zakelijk account). maar ik kreeg van een zeer enthousiaste medewerker bij vodafone de tip www.bellen.nl te gebruiken. waanzinnig zelfs ik kende de site niet www.bel.nl daar kun je alle scripts downloaden. overigens verbinden met je computer gaat via *99# niet via vodafone.nl oid.

open de site ff via je microsoft explorer want safari en mozilla struikelen over deze site.

Ivan

[quote:452f674141="MedahOSX"][quote:452f674141="Nefreak"] 0.75 E < 1 mb per 15 minuten of 2.50 E > 1 mb per 15 minuten.

[/quote:452f674141]

Uhm…?
betaal je nou per minuut of per Mb?[/quote:452f674141]

Daarom dus duur, je betaald beiden, zowel databytes als aantal minuten.

Ik heb nu GPRS via een T630 bij KPN, ik heb dan gewoon voor 20 euro een 10MB databundel. Ideal als je het zo afentoe wilt gebruiken. Lijkt mij dat zoiets ook voor UMTS er is.

[quote:86e64c287b="ivan"]Vergeet het maar gebruik ??.vodafone.nl ik gebruikte vodafone.com en na mijn vakantie had ik een rekening van 1200 euro gelukkig was het probleem snel opgelost maar bleek dat 30euro per mb kostte bij .com en 6 euro bij .nl (zakelijk account). maar ik kreeg van een zeer enthousiaste medewerker bij vodafone de tip www.bellen.nl te gebruiken. waanzinnig zelfs ik kende de site niet www.bel.nl daar kun je alle scripts downloaden. overigens verbinden met je computer gaat via *99# niet via vodafone.nl oid.

open de site ff via je microsoft explorer want safari en mozilla struikelen over deze site.

Ivan[/quote:86e64c287b]

Ja dit geld voor een Microsoft computer of een Windows mobile.
Wel wazig die www.bel.nl, geen enkele informatie over die site en straks ga je net als met spyware via hun inbel instellingen…

Zonder de instelling live.vodafone.com op Tiger(lees MAC) werkt het niet met dit abo.

is het wel de moeite om een umts phone te gebruiken in combinatie met bluetooth? De transmissiesnelheid van bluetooth is toch aanzienlijk lager en vormt dus een bottleneck, een vertraging voor de data. Of ben ik verkeerd?