UMTS Slot in een iBook G4

Ehhhh, kan in de specs op internet nergens de specs vinden voor de sleuf (mmm, dit klinkt vreemd :?).

Nou ja, zo’n sleuf waar je van die portable kaarten in schuift. Tjee, hoe heet dat nou ook al weer zo’n slot?

Zo'n slot zul je nu niet terugvinden in de iBook G4 en ben bang in de toekomst ook niet. Het is en blijft een budget-Mac!

Card-Bus sloten of PCMCIA sloten

Maar die zitten alleen in de PowerBook 15" en 17". Niet in de 12", de iBook of de MacBook Pro (die heeft een ExpressCard slot oid.)

[quote:241515e79c="Nikita"]Card-Bus sloten of PCMCIA sloten

Maar die zitten alleen in de PowerBook 15" en 17". Niet in de 12", de iBook of de MacBook Pro (die heeft een ExpressCard slot oid.)[/quote:241515e79c]
Is expresscard niet de opvolger van (en dus backwards compatible met) Card-bus? Of ben ik nu verkeerd aan et denken :?

Oei dat is jammer. Moet portable Citrix Client worden. Dan is een Powerbook een beetje "te". Dan maar tweede hands.

O’ja en bedankt voor reacties uiteraard weer…

[quote="ya_nn"][quote:29c8b0aaae="Nikita"]

Is expresscard niet de opvolger van (en dus backwards compatible met) Card-bus? Of ben ik nu verkeerd aan et denken :?[/quote:29c8b0aaae]

Ja en nee: ja het is de opvolger, nee het is fysiek een ander slot. Cardbus kaarten zullen daardoor niet passen in een expressbus.

Of bestaat er een usb2 UMTS card? (of blauwtand).

[quote:a915522232="Kleintje"]Of bestaat er een usb2 UMTS card? (of blauwtand).[/quote:a915522232] USB zal me verbazen wanneer het werkt op een Mac, als het al bestaat. BT kan natuurlijk wel, via een telefoon die UMTS en BT heeft.