"un-registratable" software ?

Hoi,

weet iemand van jullie of je software die geregistreerd is kunt ‘unregistraten’?
Het gaat mij om Office X…
Ik kan het op de Microsh… site niet vinden.

Gr.

Het verwijderen van registratie is voor elk programma anders. Soms het weggooien van de prefs, soms een invisible file. En andere hebben het in de aplicatie zelf. Zoek naar info over het uninstallen van office, daar zit meestal info over welke files je moet verwijderen in de Libary enz.

Maar ik denk opnieuw instaleren is je enige optie.

Het gaat mij om de aanschaf van een door een user geregistreerde office versie die ik voor een prikkie kan overnemen, maar als ik zijn registratie niet ongedaan kan krijgen dan is dat een beetje jammer niet waar?

Dat kan niet.

Dan zou de tweedehands handel in software wel heel makkelijk worden en verkopen die mensen geen nieuwe pakketten meer.

Dus waarom zouden ze jou de kans bieden software te on-registreren?

In de value pack van Office X (staat volgens mij op de CD) zit een appje 'Remove Office'.

Greets
Tristan

Ow bedoel je registratie van de software bij Microsoft zelf. Dacht registratie op je systeem... Dat is niet mogelijk je kunt niet even in de database bij Microsoft de naam wijzigen van de eigenaar, helaas! Maar zonder dat het pakket op jouw naam staat kun je er goed mee werken, support vragen zal alleen wat lastiger zijn.

Greets
Tristan

Geeft het problemen op als het gaat om legaliteit? Nee toch? Als je de licentie maar kan laten zien is er toch niets aan de hand?

En voor support vragen gaan we toch zeker niet naar Micronogwat? Ik niet in ieder geval, dan zoek ik liever gelijk gestemden op!

Maarruh… heeft iemand van jullie een idee wanneer apple zelf een officepakket op de markt gaat brengen?

Er zijn rumors dat Apple bezig is met iets als iWrite ala Keynote. Maar de vraag is of dit waar is en of ze het uitgeven. De meesten zijn bang dat als Apple dat doet MS zegt dat ze stoppen met Office voor Mac. Dit zou een heleboel switcher (waaronder grote bedrijven die Office 'nodig hebben') naar het OS X-platform wegjagen. Mijn hoop op dit moment is meer gevestigd op de Aqua-versies van OpenSource office pakketen zoals Abiword, OpenOffice en/of KWord.

Greets
Tristan

Mmm KWord was een nieuwe voor mij maar volgens [url]http://dot.kde.org/1073009304/[/url] zou dit dan toch onder aqua moeten draaien...

OpenOffice is mij uiteraard bekend, maar ik baal een beetje van het enorm trage opstarten… Ik heb geen behoefte om zo’n pakket continu open te hebben en dan kost het veel tijd om iets voor elkaar te krijgen…

KWord draait op de QT GUI library en die is inderdaad beschikbaar voor OS X. Dus KWord draait op dit moment al in Aqua. Er zijn echter nog wat teken probleempjes en als Mac gebruiker wil je natuurlijk wel dat het in een nette .app bundle zit etc. Hier word volgens de blog van die gast hard aan gewerkt. Het mooie is dat KWord hetzelfde file formaat gaat gebruiken als OpenOffice. Hopelijke komt er dan 1 front van open source tekstverwerkers die uitwisselbaar zijn.

Wat OpenOffice betreft: de opstart tijd is inderdaad lang. De onofficiele 1.1 versie lijkt iets sneller (maar dit kan ook zijn omdat ik nu op G5 1.6 werk en daarvoor altijd op een iBook :wink: ). Als ze de app echt Aqua gaan maken dan moet het wel sneller worden denk ik (kijk maar naar OpenOffice op Windows). Het probleem is dat er een erg klein ontwikkel team is voor de Mac port. En Aqua staat op de roadmap volgens mij pas voor de 2.0 release.

Abiword heeft pas een echte OS X beta uitgegeven die je zo kan uitproberen.
http://www.abisource.com/download/development.phtml . Maar ook die geeft nog teken fouten. Dus nog even geduld.

Greets
Tristan

Maar weer back on-topic, je kan wel contact opnemen met Microsoft (althans de vorige eigenaar) die kan inzage eisen in zijn gegevens en aangeven dat hij zijn licentie aan iemand anders overdoet.

Het is immers niet verboden om software tweedehands te verkopen, tenzij in de EULA van Office staat dat je dat niet mag doen.

Dat is duidelijk. Bedankt. Ik heb de betreffende verkoper gevraagd eea in orde te brengen en dit inzichtelijk te maken naar mij alvorens tot betalen over te gaan... :)

Thanx.

Overdragen van de software is geheel legaal zolang je het overneemt van de persoon die het in de eerste instantie heeft aangeschaft, maar ze vermelden er helaas niet bij hoe dit eventueel met registratie-gegevens in zijn werk gaat...

[quote:6de7191a0e]If you are the person who initially licensed the Software, you may make a one-time permanent transfer of this EULA, Software and Certificate of Authenticity (if applicable) to another end user, provided that you do not retain any copies of the Software. This transfer must include all of the Software (including all component parts, the media and printed materials, any upgrades, this EULA, and, if applicable, the Certificate of Authenticity). The transfer may not be an indirect transfer, such as a consignment. Prior to the transfer, the end user receiving the Software must agree to all the EULA terms.[/quote:6de7191a0e]

Het zal ook van het software bedrijf afhangen. Hoe Microsoft het doet weet ik niet, wel weet ik dat ik zelf een aantal jaren geleden zo Photoshop en Illustrator heb overgenomen van iemand anders. Gewoon bij het bestellen van de update een fax gedaan (volgens aanwijzingen Adobe), en ik had voor de prijs van een update plus een beetje een legale actuele versie ;-)