unexpected quits - wat geeft het?

Sinds 10.2.1 heb ik meer last van unexpected quits. Gevolgd door de standaard geruststellende mededeling dat het systeem er niet onder geleden heeft. Is dat wel zo? vraag ik me soms wel eens af, als mijn mac een beetje raar gaat doen. En wat betekent het voor het programma dat het betreft om niet netjes gesloten te worden? Het lijkt soms wel: hoe vaker, hoe vaker. Photoshop bijvoorbeeld, was altijd erg betrouwbaar. Niet meer, en zelfs de colorpicker heeft tegenwoordig een strandbal nodig. Photoshop quit vaak bij wekken uit slaap. (waar blijven de scratchfiles) Brengt mij op de volgende vragen. Is het beste om alle programma's te quiten voor het sluimeren? Is het raadzaam om een herstart te maken na een unexpected quit?

bedankt,

waarschijnlijk iets mis met je systeem.Draai photoshop, office, illustrator etc...Nog nooit problemen gehad.

Hallo Andre!

Ik kan je alleen zeggen hoe het bij mij gegaan is: Ik had veel quits toen ik os9 en osx nog samen had staan. Na een clean install, dus zonder os9, heb ik er alleen nog last van bij programma's die NIET uitsluitend voor osx geschreven zijn. Qua kennis begeef ik me hier op glad ijs, maar dit zijn mijn ervaringen met het probleem! Ik hoop dat je hier wat mee kan! Die quits zijn buitengewoon ergerlijk!

Succes!

Het klinkt inderdaad alsof er iets niet helemaal lekker geïnstalleerd is. De clean install die GateKeeper aanraadt, lijkt me ook verstandig. Als je alles opnieuw gaat doen kan je ook overwegen om 'write zeroes' te kiezen. Alles, maar dan ook echt alles, is dan van je harde schijf. Helemaal schoon is hij dan.

Als je dit niet wilt, kan je DiskWarrior van Alsoft ook eens proberen. Net als Norton kan je niet je opstartschijf ermee checken. Je moet dus ff een CD'tje maken waarvan je opstart. Ik heb inmiddels veel aan mijn CD gehad. Het is trouwens een Classic programma maar je kan er wel OS X schijven mee checken.

Ik draai PS 7, GoLive etc. en er gaat (gelukkig) zeer zelden iets mis.

Suc6

Tja. bedankt allemaal, die grote schoonmaak, komt eigenlijk nooit goed uit, maar ik moet er binnenkort maar eens aan geloven. Blijf nog een beetje zitten met de sluimervraag. Ik heb wel eens ergens gelezen dat Photoshop er niet van houdt. En er zijn meer programa's die je beter kunt afsluiten voor het slapen. (Final Cut Pro). Vind het ook raar, dat mijn problemen zijn ontstaan met de update. (10.2.1). Misschien wacht ik nog even op de volgende. Zeer binnenkort, dacht ik zo. En misschien eerst mijn zorgenkinderen nog eens opnieuw installeren.