Ungroup in Indesign weigert dienst

Ik heb een groep elementen, in dit geval gekopieert uit een ander indesign document. Als ik op 'ungroup' klik gebeurt er helemaal niets. Mijn collega heeft dit ook wel eens, hoe kan dit komen, en hoe lossen we het op?

Hmmm .... ik ben InDesign-gebruiker sinds versie 1.0 maar dit komt me niet echt bekend voor. Welke versie gebruiken jullie? En welk OS?

Het enige wat ik wel kan herinneren uit de Pagemaker-tijd is dat als je meerdere gegroepeerde groepjes tesamen hebt gegroepeerd tot één grote groep (bent u daar nog?) dat je dan misschien een verkeerd deel van de gehele groep hebt aangeklikt. Het helpt dan om het geheel vanaf een andere plek (andere hoek) aan te klikken. Wellicht kan je dan wel degroeperen.

Hopelijk heb je hier wat aan … :?

Heb je al eens geprobeerd met apple-alt-shift L ? Zo unlock je dingen die vaststaan in een basispagina maar dat heeft bij mij ook al eens raar gedaan.

Het gaat echt over groeperen. Ook als ik nu 2 simpele kaders groepeer kan ik ze niet 'ungoup-en'. De optie is zelfs helemaal grijs in de menubalk....

Ik werk overigens in CS2

10.3 en 10.4 vetonen het momenteel beide…