Unieke Muziek Zoekmachine!

Zojuist hoorde ik van de fantastische uitvinding, gedaan door een Duitse student op de Universiteit van Utrect. Op deze uitvinding studeert hij vandaag af. Wanneer je op de onderstaande site een paar noten produceert, gefloten, gezongen of met een virtueel toetsenbord, dan gaat de site razendsnel alle muziek zoeken welke je zojuist hebt ingevoerd..Een godsgeschenk voor zoekers naar eventuele plagiaat, of bij het zoeken naar een muziekstuk of -nummer, waar je maar een paar noten van kent:

http://www.melodyhound.com/#

dit is wel vet handig.

[b:51bad16e87]edit:[/b:51bad16e87] heb hem ff getest, maar kan niet echt veel dingen vinden. zelfs met vader jacob moet je nog lang zoeken.

Alleen klassieke muziek hè. Dat kan nogal schelen namelijk.

edit:

Dat was tenminste wat ik in de krant had gelezen.

Volgens de site wordt er gezocht op de volgende categorieën:
Classical
Popular
Folk Songs
Hymns & Carols
National Anthems

[quote:6731e42c79="KarelWillem"]Alleen klassieke muziek hè. Dat kan nogal schelen namelijk.

edit:

Dat was tenminste wat ik in de krant had gelezen.

Volgens de site wordt er gezocht op de volgende categorieën:
Classical
Popular
Folk Songs
Hymns & Carols
National Anthems[/quote:6731e42c79]

Ik ben er ook pas 20 minuten mee bezig. Maar ik ontdek dat hij ook kan zoeken op pop en jazz. Volgens mij zijn die scheidslijnen van die categoriën niet zo scherp Wat wel hindelijk was dat alle hits meteen doorelkaar gaan spelen! Oplossing bleek acher ieder gevonden nummer op "in cache " te clicken. Dan gaat alleen dat nummer afspelen, in Quicktime.
Maar zelfs met die beperkingen van categoriën, blijf ik het een groot wonder vinden!

Het is wel een leuke uitvinding ja.

Er bestaat al een soort gelijk systeem waarnaar je met met je GSM kunt bellen bijv. in een disco of kroeg. Je krijgt dan een sms bericht welke artiest en welk nummer het is.

Zoek maar eens met Google, Phillips en Skyradio zijn er o.a. mee bezig.

Werkt op de zelfde manier

Leuke uitvinding inderdaad!

Het is nogal logisch dat hij nu niet alles kan vinden, omdat het nogal erg veel moeite zou kosten om nu al ALLE muziek daarop te gaan zetten, wat zowiezo al een moeilijke en bijna onmogelijke opgave is.

Ik heb Norwegian Wood van The Beatles ingespeeld en gezocht… die vond hij gewoon, dus het is niet alleen klassieke muziek. :wink:

[quote="Marsman"]Leuke uitvinding inderdaad!

Leuk??Leuk??!! Ik behoor misschien nog bij een generatie die niet alles zo gewoon vindt als het zich voordoet, en alles automatisch accepteert! Ik blijf nieuwsgierig en verwonder mij zeer.Ik vind het nog steeds een onbegrijpelijk wonder, dat er een “machine” is die reageert, via een paar lullige koperdraadjes, op onmetelijke afstand, op een paar kleine signaaltjes(noten in dit geval) van jou. En dan vanuit die “machine” met lichtsnelheid, ook weer via kleine draadjes, binnen een paar seconden, miljoenen bestanden doorploegt, en dan meteen het resultaat, weer met lichtsnelheid vanaf de hele wereld, jou de gegevens, en de muziek!!. doorgeeft. Noem dat maar leuk! Ik noem het een wonder!

Over twintig jaar heb je nog veel heftiger wonderen. :wink: Ik had Moanin' van Art Blakey ingetoetst en hij kwam bij Feel like makin' love van Roberta Flack uit. Kan ik ook met een opmaat of een rust beginnen? @sedikit, heb je [url=http://www.pandora.com]dit[/url] al eens geprobeerd? Om hier langer van te kunnen genieten, moet je je wel met een - geleend - Amerikaans adres registreren.

[quote:2e2f06d0c8="vogel"]@sedikit, heb je [url=http://www.pandora.com]dit[/url] al eens geprobeerd? Om hier langer van te kunnen genieten, moet je je wel met een - geleend - Amerikaans adres registreren.[/quote:2e2f06d0c8]

Goed zeg!

@Vogel! Hier valt mijn mond ook van open. Kun je nagaan hoe die andere vogel hier tegenaan zal kijken als ik hem dit laat zien/horen! Gebookmarked.