Uninstall MySQL database in terminal

Hello samen,

Ik probeer de mySQL database te instaleren maar het lukt niet ??

Om mij toe te laten het opnieuw te proberen moet ik eerst de volledige instalatie verwijderen. zie: www.macromedia.com/devnet/mx/dreamweaver/articles/php_macintosh.html , na stap 8

Dit is het resultaat:

[d51A492E2:~] johnywil% /usr/bin/ rm -rf /usr/local/mysql/
/usr/bin/: Permission denied.
[d51A492E2:~] johnywil%

Hoe moet het dan wel en zit er misschien een fout in bovenvermelde pagina, paragraaf : Installing MySQL Database

Wie kan mij helpen??

THX

[quote:ba2fd5f40f="artwprjct"][d51A492E2:~] johnywil% /usr/bin/ rm -rf /usr/local/mysql/ /usr/bin/: Permission denied. [/quote:ba2fd5f40f] Als "johnywil" geen beheerdersbevoegdheid heeft zorg dan dat hij die krijgt of dat je als beheerder inlogt met: su naamvanbeheerder. (su betekent superuser...) Als hij al beheerdersbevoegdheid heeft hoef je niets te doen. Doe dan: sudo /usr/bin/ rm -rf /usr/local/mysql/ je zult een waarschuwing krijgen, die negeren. Dan zal hij om je password vragen en als dat goed is zal hij de opdracht uitvoeren voor de duidelijkheid sudo = superuser do rm = remove -rf betekent zonder te vragen en dat je ook directories verwijdert.

Zo werk je om de foutmelding heen, of je nog meer moet doen om mysql echt te verwijderen weet ik niet want ik gebruik het programma niet.

Bedankt voor je snelle reactie markj :D

ik dacht dat ik beheerdersbevoegdheid had, maar…

[d51A492E2:~] johnywil% sudo /usr/bin/ rm -rf /usr/local/mysql/
Password:
sudo: /usr/bin/: command not found

Als paswoord heb ik mijn login paswoord ingevoerd maar er blijkt nog iets anders aan de hand ???

Suggesties?

Ik denk dat ik het zie, de spatie tussen /usr/bin/ en rm moet weg, dus: sudo /usr/bin/rm -rf sr/local/mysql/

Sorry, die spatie was mij niet opgevallen en dus had ik hem uit jouw mail uitgeknipt en in de reply ingeplakt…

Nog even wat uitleg: door de spatie denkt unix dat /usr/bin/ en rm twee aparte commandos zijn ipv dat rm het commando is dat in de /usr/bin/ map staat.

Op de [url=http://www.entropy.ch/home/welcome.html]site van Marc Liyanage[/url] staat een script wat MySQL verwijdert. Werkt als een tierelier.

HRH

Excuse my ignorance…

Hoe mag dat programmaatje dan wel heten??

alvast bedankt

Goeie middag

Kijk, hier krijg ik een punthoofd van

[d51A492E2:~] johnywil% sudo /usr/bin/rm -rf sr/local/mysql/
Password:
sudo: /usr/bin/rm: command not found

Ik moet de instalatie van de Mysql database ongedaan maken.

Daarvoor gebruik ik:

[d51A492E2:~] johnywil% /usr/bin/rm -rf /usr/local/mysql//usr/bin/rm: Command not found.

Niet veel soeps. Ik heb deze info van de Macromedia website !

Waar zit de fout?

Tsja, ik snap het ook niet helemaal. Probeer eens: rm -rf /usr/local/mysql/ (dus zonder de /usr/bin/) Ik kan begrijpen hoe frustrerend het is...toen ik met Unix/linux begon had ik ook regelmatig dit soort problemen, maar ik had het voordeel dat het op mijn werk was en dat ik meestal wel iemand kon vinden die het antwoord wist. Ik kan ook aanraden een Unix-basisboek door te lezen, maar dat is natuurlijk wel redelijk wat moeite voor die éne of paar keer dat je terminal commandos gebruikt.

[quote:07715f5531="artwprjct"]HRH

Excuse my ignorance…

Hoe mag dat programmaatje dan wel heten??

alvast bedankt[/quote:07715f5531]

Sorry, ik had de link erbij moeten zetten.

Bedankt HRH en Markj voor jullie hulp.

Ik geloof dat de MySQL database nu verwijdert is. Ik heb het gedeeltelijk manueel gedaan ( Tinkertool ) en de rest met het script ( thx voor de Link)

Ik moet nu de instalatie van voor af aan doen.

Ben benieuwd

Groeten mannen

rm staat in /bin en niet in /usr/bin, vandaar dat het niet werkte. Overigens staat het pad normaal gesproken goed ingesteld en dus hoef je geen pad in het commando op te nemen. rm ... werkt dus ook.

Je kunt trouwens CompleteMySql gebruiken voor de installatie. Dat werkt veel makkelijker. Zie http://www.apple.com/downloads/macosx/unix_open_source/

Hans