universal binaries vanaf welke OS Versie?

Ik vroeg mij af vanaf welke system versie een universal binary bruikbaar is. Voorbeeld, kan een universal binary opgestart worden op versie 10.1 or 10.2 (uitgaande van een PPC computer natuurlijk) of enkel vanaf versie 10.4.3? Weet iemand dit? Ik vind hierover geen info.

Dat ligt aan het programma, er zijn programma's die op 10.2 en intel werken, maar ook programma's die 10.4.4 vereisen.

Effe de site van Adium nagekeken (is recent in een UB gebracht):

[quote:1b33832733]System Requirements

Adium X requires Mac OS X 10.2.7 (“Jaguar”) or later; Mac OS X 10.4 (“Tiger”) or Mac OS X 10.3.9 (“Panther”) is recommended. Adium X 0.88 is a Universal application which runs natively on both PowerPC- and Intel-based Macintosh computers.[/quote:1b33832733]

Met andere woorden, UB’s zijn NIET noodzakelijk Tiger-only.

[quote:33e51d503f="wjgmspeedy"]Dat ligt aan het programma, er zijn programma's die op 10.2 en intel werken, maar ook programma's die 10.4.4 vereisen.[/quote:33e51d503f] Ja, maar ik heb het niet over het programma zelf maar eender welke Universal Binary. Neem een een "Hello world" 8), dat draait overal op maar als je er een UB van maakt... Maar de quote van XServe geeft al een antwoord. Dit bewijst dat Apple daar inderdaad al zeer lang aan bezig was ;-) bedankt!

Volgens mij zit de mogelijkheid van fat-binaries (want dat zijn Universal Binaries eigenlijk) er al vanaf het begin van OS X in.

[quote:c2cdc4a374="Buzz_D"]Volgens mij zit de mogelijkheid van fat-binaries (want dat zijn Universal Binaries eigenlijk) er al vanaf het begin van OS X in.[/quote:c2cdc4a374] Fat binaries zaten zelfs al in neXTstep. Die ondersteunde de Motorola 68000, Intel 80486 en de SPARC. 8)

Op de site van Nanosaur II krijg ik een ander verhaal:

[quote:bcda85c034=“Pangea Software”]There are two versions of each download: the older 1.1 PowerPC version which runs only on PowerPC Mac’s with Mac OS 10.2.x or later, and the new 2.0 Universal Binary version which requires at least Mac OS 10.4, but runs on either PowerPC or Intel Mac’s.[/quote:bcda85c034]

Kandidaten om (de demo van) Nanosaur II te draaien op Panther/Jaguar?