unmount scriptje

Hoi,

Ik ben op zoek naar een scriptje, wat ik als crontab kan plaatsen zodat ie dan bv ieder half uur kijkt of een bepaald diskimage gemound is en zoja, dat ie hem dan unmount… Het is denk ik super simpel, maar ben erzelf niet hoe 't moet.
Met df kan ik wel zien welk device ik moet unmounten, maar hoe ik er in een scriptje voor zorg dat ie er de goede info uit haal…
Kan iemand me helpen???

thnx

Oei, ik ben niet zo'n shell-scripter maar wanneer het om disk-images gaat zou je de man-pages voor [i:0adc64251e]hdiutil[/i:0adc64251e] eens moeten bekijken.

succes

[code:1:c5da482c05]if [ `mount | grep $1 | wc -l` != 0 ] then echo umount $1 fi[/code:1:c5da482c05]

Easy as pie…

En eigenlijk is dit al teveel, gewoon umount aanroepen en de stderr redirecten naar /dev/null werkt ook prima… maargoed…

ja oke, maar hoe weet hij welke "file" in /dev/ unmounten?? Hangt denk ik af van hoeveel images al gemound zijn...

En als er een externe disc aan je mac hangt ,unmount hij die dan ook?

[quote:0d3788096e="Jan-Willem"]ja oke, maar hoe weet hij welke "file" in /dev/ unmounten?? Hangt denk ik af van hoeveel images al gemound zijn...[/quote:0d3788096e] Nee, hij unmount $1, dus de parameter die je meegeeft.