Unmounten in terminal

Hey,

Ik heb een probleempje. Ik wil een extern volume, een usb mp3 speler unmounten in de terminal. Nou is dat niet zo heel erg moeilijk maar het probleem is dat hoe ik ook probeer te unmounten, er wordt altijd minimaal een .DS_Store file gemaakt, met sommige methoden nog meer rommel. Dit moet niet. Mijn MP3 speler houdt niet zo van OS X troep dus wil ik kunnen unmounten zonder dat die zooi gemaakt wordt. Wat ik nu doe is gewoon de stekker eruit trekken maja da’s niet zo’n fraaie oplossing en de Finder gaat dan zeuren over het niet juist ejecten van een volume. Kan iemand hier iets mee?

Ik heb umount geprobeerd en dat werkt wel, alleen dan heeft de Finder niet in de gaten dat het volume er niet meer is en blijft 'ie op de desktop hangen.

na [code:1:bb2a6fa867]umount /Volumes/iPodxxx[/code:1:bb2a6fa867] moet je het commando [code:1:bb2a6fa867]disktool -r [/code:1:bb2a6fa867](refresh) geven om de finder te updaten.

Mijn dank is groot! :)

Ik gebruik dit comando in mijn programma FinderCleaner maar nu kreeg ik een mailtje dat dit commande niet werkt in Tiger. Kan iemand me daar mee helpen, ik heb nog geen Tiger namelijk en het zou wel leuk zijn om het te fixen voor de gebruikers.

Bij voorbaat dank.