Unreal Tournament installer onder OS X, zonder OS 9.2?

Ik wil unreal tournament op mijn mac installeren, maar ik heb geen 'classic' omgeving meer draaien! Weet iemand of er toch een manier is om unreal tournament op OS X te installeren? Ik heb al geprobeerd om gewoon de hele cd op mijn HD te zetten en vervolgens de OS X engine in de folder te slepen, maar na een poosje laden krijg ik een melding dat hij een bepaald bestand niet kan vinden.

En met dat probleem zit ik ook :P

Ik heb dit probleem met The Sims. Als je 'm hebt geïnstalleerd is er wel een carbon versie maar er is geen carbon-versie installer. Vroeger had ik op deze mac nog OS 9 staan maar omdat ik het besturingssysteem heel lang niet meer had gebruikt en ik weer eens een 'clean' besturingssysteem wou heb ik gelijk 10.2 geïnstalleerd (10.1 draaide eerst) en Classic niet meer geïnstalleerd. Komt m'n zusje aan dat ze The Sims wilt installeren............

Ik zie het niet bepaald zitten om voor een zo’n klein ***-spel heel OS9 te installeren.

[quote:9b8c6c881b="WebJ"]Ik zie het niet bepaald zitten om voor een zo'n klein ***-spel heel OS9 te installeren.[/quote:9b8c6c881b]

eh,. os 9 staat op een computer in minder dan 15 minuten en na het installeren kan je hem gewoon weer verwijderen! :smiley:

Zucht,

Nou oke, ik wil OS 9 installeren maar hoe doe ik dat nu onder OS X?
En hoe verwijder ik OS 9 nou volledig zonder dat ik handmatig nog 1000 bestanden moet weggooien?

:?

[quote:6ba375d453="Jesper"] Nou oke, ik wil OS 9 installeren maar hoe doe ik dat nu onder OS X? [/quote:6ba375d453]

eh volgens mij twee opties:
• installeren op een andere partitie of op andere schijf (of iPod)
• instaleren terwijl je vanaf os9 systeem cd boot (weet niet zeker of dat kan)

[quote:6ba375d453=“Jesper”]En hoe verwijder ik OS 9 nou volledig zonder dat ik handmatig nog 1000 bestanden moet weggooien?
[/quote:6ba375d453]
je kan alle OS 9 mappen verwijderen behalve een… de systeem map en die kan je met unix (de terminal) weggooien

[code:1:6ba375d453]sudo -rf (en dan die map op terminal venster slepen)[/code:1:6ba375d453]
en klaar is kees

(als ik het commando verkeerd heb moet je het ff zeggen!! het kan ook sudo -df zijn,… unix freaks??)

Hoe kan ik nou in hemelsnaam opstarten van me mac os 9 cd? :evil: Heb geprobeerd c in te rammen wanneer mac opstart en heb cd ingesteld als boot disk, maar geen van beide werkt!

Zoek ik op internet kennik ook geen ene reet vinden :evil:

wat voor machine heb je?

Machine? :D :D :D

eMac G4 800Mhz 512Mb RAM

is de 9 cd wel 9.2.2 ?

Kan het dan niet met 9? :evil: :evil: :evil: :evil:

[quote:34275c8c8f="Jesper"]Kan het dan niet met 9? :evil: :evil: :evil: :evil:[/quote:34275c8c8f]

nee ten tijde van 9.0 was jouw mac er nog niet, en die wordt dus ook niet herkent door de systeem cd… :frowning: