UPBOOSTEN VAN EEN 56K MODEM

Ik behoor tot die lui die het moeten doen met een gewone 56k 'dial-up' modem. D.w.z.: hele langzame internetverbinding en DL op een slakkegangetje. ADSL is voor mij niet mogelijk wegens technische problemen. Is er een mogelijkheid om toch snellere webconnecities te bekome? Misschien een aansluiten van de internal apple modem op de ethernetkaart? IK heb een G4 en 10.2.3...

Nee, dat gaat allemaal niet lukken. Een (2-way) satteliet verbinding overigens wel.

Adriaan

Hee, leuk internet via satteliet. Had ik net beetje uitgezocht voor kennis van me in een dorp in 'the middle of nowhere'. Hier is het emailtje, verzameld uit verschillende fora: Hoop dat je er wat mee kunt.

Optie 1:
Downloaden via satteliet:
Uploaden via Inbellen (naar ‘internet’)
gaat via standaard telefoonlijn
erg langzaam (56K verbinding)
en kost telefoontikken

2 WEG Internet via satteliet:
Het is mogelijk een 2WEG verbinding aan te laten sluiten. Dan hoef je niet meer in te bellen en heb je een snelle verbinding van internet van je huis en andersom. Nadeel: Kost ± 10.000 gulden (minstens)

Nodig:
Schotel en bevestiging
installatie speciale kaart op PC
Ruwweg 1000 gulden (exclusief schotel en abonnement)

Zijn ongeveer handjevol aanbieders
van internet via satteliet voor particulieren
(waaronder bedrijven genaamd Skybe, Xantic (KPN dochter), Starspeeder

van 1 is een link:
http://www.hertzinger.nl/hertz/datanet/ beschikbaar. Is alleen wel ERG positief. Misschien te?

ERVARINGEN:
Niet erg positief. Leuk voor grote downloadjongens, maar minder geschikt voor mensen die info ‘heen & weer’ sturen.