UPC, AirportExtreme en DNS

Ik heb de laatste tijd vreemde problemen met m'n internet-verbinding. Na maanden zonder enige problemen te internetten schiet mijn AirportExtreme nu van tijd tot tijd op oranje met de melding dat de DNS-server ontbreekt. Na een reboot en even wachten werkt het wel weer en op prima snelheid. Hebben hier meer mensen last van?

DNS van UPC Router uitschakelen.

[quote:3db30eda18="GeertGB"]DNS van UPC Router uitschakelen.[/quote:3db30eda18]

En hoe doe ik dat?

Ik heb ook dat ie de goede ipadressen niet uitgeeft 196. reeks als ik dan vernieuw dhcp lease dan maakt hij weer verbinding

Staan de juiste DNS servers van UPC ingesteld? (Dit gebeurt overigens automatisch, als het goed is.) [code:1:3e123ffa55]62.179.104.196 213.46.228.196 [/code:1:3e123ffa55]

[img:3e123ffa55]http://img35.imageshack.us/img35/3716/upcdns.jpg[/img:3e123ffa55]

ik heb opendns ingesteld, op de airport express. In combinatie met UPC. Geen problemen (op dit punt dan, ik heb een verbinding die bij teveel zon/warmte op de wijkverdelkast heel slecht wordt. Erg handig in de zomer)

[quote:019b1a5216="Jpunt"][quote:019b1a5216="GeertGB"]DNS van UPC Router uitschakelen.[/quote:019b1a5216]

En hoe doe ik dat?[/quote:019b1a5216]

Even merk en type van UPC router nagaan en Google gebruiken.

Bij ons is de modem van UPC alleen een modem, bij de meeste providers is het een modem en router in een. Maar bij UPC is dat niet. Dus je kan daar verder niks aan instellen of veranderen.

Dat dacht ik ook al ja. Ik heb nu de lease-tijd op 15min gezet (ipv 1 uur) en hij hersteld nu iets sneller. Zodra alles werkt staan de dns-gegevens automatisch ingevuld, maar na enige tijd verdwijnt dit weer en valt de verbinding dus ook weg. Het lijkt mij dus iets met een UPC-storing te maken te hebben, maar heb er nog niks concreets over kunnen vinden.

Lees eens terug, reactie van wouwout :x

[quote:f94ec5383a="roy"]:x[/quote:f94ec5383a]

pff sorry hoor, had die toevallig over het hoofd gezien. Ik had openDNS al draaien op m’n MBP zelf en heb die nu op de AE ingesteld. Het werkt nu, maar het is natuurlijk nog even afwachten of het blijft werken. Kan iemand me ondertussen vertellen of het erg is om een erg korte DHCP-leasetijd in te stellen?

[quote:1c315dcdf8="Jpunt"]Dat dacht ik ook al ja. Ik heb nu de lease-tijd op 15min gezet (ipv 1 uur) en hij hersteld nu iets sneller. Zodra alles werkt staan de dns-gegevens automatisch ingevuld, maar na enige tijd verdwijnt dit weer en valt de verbinding dus ook weg. Het lijkt mij dus iets met een UPC-storing te maken te hebben, maar heb er nog niks concreets over kunnen vinden.[/quote:1c315dcdf8]

Reboot je kabelmodem ook?