update 10.3.4 kan niet geinstaleerd worden.

Sinds zondag heb ik mijn iMac geupgrade van 10.1 naar 10.3. Het veliept vlekkeloos... Vandaag een cd-je van Macfan een update van 10.3.4 uitgeprobeerd. Echter bij doelvolume kan het niet geinstalleerd worden omdat het niet overeenkomt met de vereiste blabla.... Op de icoon harde schijf stond een rode !..... toen ik het wilde aanklikken....

Hoe kan ik toch de update uitvoeren?
Het betreft een imac 400mhz met 320 mb.

Ik denk dat je eerst een of meerdere Security Updates moet uitvoeren (die van 2004-05-24 misschien?). Kijk eens in Software Update wat er allemaal voor moois te zien is.

Op die cd staat toch wel de 10.3.4 Combo Updater?

Wat gebeurt er als je Software update doet???

Blauwe appeltje links boven tweede optie??

mss voldoet uw iMac aan 1 voorwaarde niet, zoals het videogeheugen, ... Het beste is om inderdaad via de "software update", 10.3.4 te instaleren. Ik heb het zo gedaan, en ik heb geen enkel probleem ondervonden.

iMac 400Mhz is oke voor 10.3

idd zoals esquare zegt hed je de combo updater nodig om ineens van 10.3 naar 10.3.4 te gaan.

als het de combo-updater is die niet werkt zou het wel eens het progje “volumecheck” in de updater kunnen zijn dat het laat afweten.
je kan dan dit proberen.

Quote:

There is a way to remove the installation checks for the installer but, since it is not supported, I am afraid that you will have to use it at your own risks. Would you want to try it, here are the steps :

1. Copy the installer to your desktop
  2. Control-click on the installer package and select “Show package contents”
  3. Open the “Contents” and “Resources” folders
  4. Locate the “VolumeCheck” file and click on it once
  5. Enter Apple-I. In the window that appears, select “Permissions” and make sure that both the owner and the group are set to your username.
  6. Close the get info window and drag the script to the trash.
  7. Launch the installer

This should force the installer to work. However, note that I have been able to run it without any issues on a configuration similar to yours, by downloading it from the Apple site – I just tried again.

Again, this is not a supported procedure…

bij mij heeft dit gewerkt om een java-updater aan de praat te krijgen. ik kreeg toen ook het “rode verbodsteken” rond de doelschijf.

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=22178&highlight=java+1+4+2

succes

interresant zeg, ...