update 10.4.2

Hoe is jullie ervaring met snelheid na de update? Ik heb een imac g5 (v2) en na de shutdown vond ik de machine erg langzaam met starten/booten. Hierna nog een paar keer geboot en toen ging het wel een stuk sneller(mischien zelfs wel sneller dan normaliter).

Hebben jullie snelheids verbetering /verslechtering gezien naar aanleiding van deze update ?
gr,
Alef

ik heb het idee dat het hele systeem minder van de CPU vraagt. mijn Imac G5 stond standaard op automatisch omdat hij in de hoogste stand (zeker met deze temperaturen flink kon gaan staan blazen); ik heb de indrik dat dat verbeterd is. Daarnaast merk ik dat ik vanuit de sluimerstand sneller aan kan loggen in mijn draadloos netwerk. ook het cachen van itunes naar mijn airportXpress lijkt veel sneller te gaan. daar en tegen heb ik wel het gevoel dat het scrollen binnen I tunes wat trager is geworden. ook het overschakelen van vol naar geminimaliseerd scherm lijkt iets trager te gaan. verder geen problemen. :D

het enige wat ik op me PowerBook 1,5 GHz 15" merkt is de snelheid. Voorheen zag ik in activiteitenweergave dat 100% van de CPU gebruikt wordt en nu maar 5%..... we een enorme snelheidsverschil...

Ik constateer inderdaad ook een flinke vertraging bij het opstarten. Het grijze scherm met appeltje staat echt veel langer dan voorheen, het blauwe startscherm daarentegen vliegt voorbij. Ik kan er echter mee leven, omdat mijn machines in het gewone gebruik na opstarten echt veel en veel sneller zijn geworden! Een enorme verbetering tov 10.4.1, dat ik heb ervaren als de traagste build van OSX die ik heb meegemaakt, en ik heb ze sinds de Public Beta allemaal gehad.

[quote:a9e5e38a89="H@roldBeer"]het enige wat ik op me PowerBook 1,5 GHz 15" merkt is de snelheid. Voorheen zag ik in activiteitenweergave dat 100% van de CPU gebruikt wordt en nu maar 5%..... we een enorme snelheidsverschil...[/quote:a9e5e38a89]

Waar kan je je cpu bekijken? :innocent:

[quote:1ce01183eb="Matthi"][quote:1ce01183eb="H@roldBeer"]het enige wat ik op me PowerBook 1,5 GHz 15" merkt is de snelheid. Voorheen zag ik in activiteitenweergave dat 100% van de CPU gebruikt wordt en nu maar 5%..... we een enorme snelheidsverschil...[/quote:1ce01183eb]

Waar kan je je cpu bekijken? :innocent:[/quote:1ce01183eb]

met de programma “Activiteitenweergave”. DIe kan je vinden in “Programma’s” → “Hulpprogramma’s” → “Activiteitenweergave”

en in de venster zie je de programma’s die aanstaan in de achterrond en de CPU verbruik. Onder in de venster zie je de totale CPU-verbruik door middels een grafiekje en percentage’s.

Mensen, dat hij langer op het Appletje blijft staan bij de eerste boot na een update is volkomen normaal :) niet druk om maken... verder merk ik weinig verschil, eigenlijk :)

vanaf het moment dat je 'm aanzet tot het moment dat je kan inloggen duurt opvallend langer :oops:

Alleen bij de eerste keer opstarten duurt het ietsje langer bij mij. Dat is logisch, want hij moet de update verwerken. Ik zet mijn iBookje ook gewoon in slaapstand als ik haar niet nodig heb, dan hoef ik niet helemaal opnieuw op te starten. Dat is ook de bedoeling bij een Macje, gewoon in sluimer tot ie weer nodig is. In slaapstand gebruikt ie namelijk praktisch geen stroom en je kunt snel weer verder als je 'em nodig hebt.

Sinds 10.4.2 denkt mijn iMac G5 rev b soms plots dat ik de muisknop blijf inhouden, erg irritant. Ik moet telkens mijn muis loskoppelen en terug insteken. Nog iemand met dit probleem? Voor de rest lijkt alles een klein beetje vlotter te verlopen.

[quote:d05347bde8]Ik constateer inderdaad ook een flinke vertraging bij het opstarten. Het grijze scherm met appeltje staat echt veel langer dan voorheen[/quote:d05347bde8]

hoe lang doet jou machine er dan over om op te starten?
ik merkte ook dat na de update het wat trager ging maar heb dat geweten aan het feit dat de update nog verwerkt moest worden. Ik heb het daarna nog niet uitgeprobeerd, maar zal hem eens opnieuw timen… voorheen duurde het bij mij welgeteld 25 seconden om te booten en dan waren er ook nog een paar progs (waaronder I-tunes) opgestart. dat vind ik echte ongelofelijk snel!
ik heb ook een XP-machine. die trekt daar toch minsten een minuut of 4 voor uit!. Dus waar hebben we het over.

[quote:d8588f233c="pietjepuk6546"]Sinds 10.4.2 denkt mijn iMac G5 rev b soms plots dat ik de muisknop blijf inhouden, erg irritant.[/quote:d8588f233c] Download de ComboUpdater 10.4.2 eens en installeer die eroverheen, dat wil nog wel eens vreemde dingen oplossen. Op MacFixit staat die tip ook. :D

Geweldige update! Eindelijk werkt wlan weer naar behoren. Ik hoef niet meer 5 keer te reconnecten en iedere keer weer het goede netwerk te selecteren nadat mijn iBook in slaapstand is geweest, maar pakt meteen succesvol het goede netwerk!

Het duurt een paar maand, maar dan heb je wel wat…

[quote:7045fa5553="hanzwillem"]Geweldige update! Eindelijk werkt wlan weer naar behoren. Ik hoef niet meer 5 keer te reconnecten en iedere keer weer het goede netwerk te selecteren nadat mijn iBook in slaapstand is geweest, maar pakt meteen succesvol het goede netwerk!

Het duurt een paar maand, maar dan heb je wel wat…[/quote:7045fa5553]

Dat probleem had ik nooit, maar sinds 10.4.2 wel :frowning:
Hij ziet m’n netwerk gewoon niet. Pas als ik storingsonderdrukking aanzet doet 'ie het.