Update iMac op komst, of niet?

Beste Mensen,

Nu mijn G4 450 Mhz (opgekrikt naar 1,2 Ghz) met m’n 23 inch apple flatscreen echt te traag begint te worden voor het serieuze illustratie werk wil ik eigenlijk binnenkort een nieuwe mac kopen. Nu heb ik mijn oog laten vallen op de 20 inch iMac. Omdat ik ook nog een Powerbook heb, acht ik het niet meer nodig om zo’n zware grote bak te kopen.

Nu de 7de augustus erg dicht bij en vaak worden er dan updates uitgegeven. De vraag is dus… valt er een speedbump of een andere update van de iMac te verwachten. Het zou namelijk “weer” jammer zijn dat een week nadat ik m’n zuur verdiende centjes heb uitgegeven Apple met een fikse update komt.
Toen ik namelijk mijn Powerbook kocht kwam twee weken later de MacBook uit (die al sneller is dan mijn PB en minder kost) en daarna kwam de MacBook pro er al overheen. Toch een beetje jammer.

Alvast dank,

Ik verwacht het niet. Maar je weet het nooit. In jouw geval zou ik nog 6 dagen, 9 uur en 5 minuten wachten voordat je je bestelling gaat plaatsen. Tot die tijd kan je immers nog uit de voeten met je G4 en powerbook.

[quote:a39564f00b="mvdenberg"]Ik verwacht het niet. Maar je weet het nooit. In jouw geval zou ik nog 6 dagen, 9 uur en 5 minuten wachten voordat je je bestelling gaat plaatsen. Tot die tijd kan je immers nog uit de voeten met je G4 en powerbook.[/quote:a39564f00b]

Da’s waar…
Maar ben nu met een behoorlijk zware klus bezig en wil dus eigenlijk snel naar sneller systeem, vandaar de vraag.

[quote:37bad12828="dapokeroner"]Maar ben nu met een behoorlijk zware klus bezig en wil dus eigenlijk snel naar sneller systeem, vandaar de vraag.[/quote:37bad12828] Het beste antwoord op je vraag is: '[url=http://www.macworld.com/news/2006/07/27/buyingadvice/index.php?lsrc=mwrss]Koop de snelste Mac die je je kunt veroorloven op het moment dat je hem nodig hebt.[/url]'

[quote:926e77e7eb="dapokeroner"]Da's waar.... Maar ben nu met een behoorlijk zware klus bezig en wil dus eigenlijk snel naar sneller systeem, vandaar de vraag.[/quote:926e77e7eb]

Stel dat er een update uitkomt, dan zal je moeten wachten totdat het nieuwe model geleverd wordt. Dit zou kunnen tegenvallen. En dan ben je misschien, vanaf vandaag gerekend, 3…4… weken (of langer) aan het wachten.

Maar wat bedoel je met ‘serieuze illustratie’? Als je intensief met Adobe software werkt, zou ik geen intel mac kopen: deze software is nog niet geoptimaliseerd voor het intel platvorm (werkt onder emulatie). Dan zou ik je een powermac G5 aanraden, aangezien je al een 23" scherm hebt. En deze dalen zeer waarschijnlijk in prijs, omdat de verwachtingen zijn dat er volgende week de intel powermacs worden aangekondigd.
[url=http://guide.apple.com/universal/Hier[/url] kan je een lijst vinden van alle software die momenteel geschikt is voor intel mac (werkt zonder emulatie).