Update Mavericks

Iemand ervaring met de update van Mac Os 10.6.8 naar Mavericks?
Ik ben ineens al mijn bestanden kwijt, of ik zie ze niet??
Bureaublad is leeg! Foto’s programma’s enz, ik zie ze nergens meer staan. Sterker nog ik zie mijun harde schijf niet eens staan?
Wat zie ik over het hoofd?

Ga eens naar de Finder>Voorkeuren. Daar kun je normaal gesproken je bureaublad weer instellen zoals je dat graag wilt zien. Succes.

Normaal gesproken zou de update je bestanden niet kunnen verwidjeren. Open eens je thuis folder, staat daar alles nog in ? Heb je het systeem misschien op een partitie geïnstalleerd ?

Ik ben net hetzelfde tegengekomen gisteren. Opeens is er een heel belangrijke map verdwenen met het updaten naar Mavericks.
Ik vind die map nergens meer terug met de zoekfunctie. Wat moet ik doen, want die map is heel belangrijk of kan je die niet meer achterhalen?
Ik heb al herstart en ze komt er nog steeds niet op.

Een back-up terugzetten is hier aangewezen, snoetje. Thans, dat gaat enkel als je er daadwerkelijk een hebt gemaakt.

Ik heb 2 Imacs staan en die staan in verbinding met elkaar, mijn timecapsule is aangesloten op mijn oude mac dus die deed enkel nog een back-up van deze computer (ook al zie ik bij voorkeuren ook de timecapsule staan in mijn nieuwe mac). Kan je een backup doen van beide computers of moet ik op elke computer een timecapsule hebben? Ik ben een leek in zo’n zaken :frowning:
Wel goed nieuws ik heb de map net teruggevonden. Hij zat simpelweg in de prullenmand, waarom is mij een raadsel, want die is er niet door mij ingeworpen. Ik had enkel een upgrade gedaan bij het opstarten van mijn computer en toen ik begon stond de map er nog.

Je kunt net zoveel Macs laten backuppen op een schijf als je wilt. Zolang ze maar een verschillende naam hebben, anders wordt het onduidelijk voor jezelf.

Je komt hooguit qua vrije ruimte in de problemen, verder kan er niets gebeuren.