update OSX 10.2.5

Wil de update draaien op ibook, maar heb te weinig vrije ruimte.(768 mb) nodig. Ik zou graag meer vrije ruimte maken op de hd maar daarvoor moet ik inloggen als root. Wie kan me helpen om ale overbodige humbug op te ruimen zodat er meer ruimt op mijn hd onstaat.

Niet zo moeilijk. Gooi al je filmpjes, MP3 en afbeeldingen weg. Dit scheelt zeer veel ruimte als je ze hebt.

8)

deze actie had ik al uitgevoerd, maar dan heb resteerd er toch te weinig ruimte. Ik heb begrepen dat er allerlei zaken van je hd gewist kunnen worden zoals diverse talen om je performance te optimaliseren, maar dat moet als root gebeuren. Ik heb van een kennis gehoord dat dit zo'n 650 mb kan zijn. Misschien dat iemand dit weet?

Wat ook altijd veel ruimte kost, zijn de overbodige talen die in je systeem zitten. Met het programma'tje 'DeLocalizer' kun je die weghalen. Scheelde mij ongeveer 400 Mb.

http://versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/13503

je kan ook je cashes dumpen, die waren laatstens bj mij al zo'n 500 mb...

welke caches zijn dit? Niet alleen van je browser of wel?

ja wil ik ook wel eens weten, had laatst 3 crachen 8er elkaar bij DVD rippen, moest compleet jaguar opnieuw installeeren

Kijk ook eens in je Bibliotheek in de map 'Printers'... En wis alle printers die je niet gebruikt... Niet de USB en/of FireWire plugin weggooien...

Scheelt echt enorm! 8)

Als je coctail installeert(freeware bij Versiontracker.com) kun je daarmee heel makkelijk je cash geheugens legen.