Ik heb het helemaal gehad met die update. Heeft me systeem naar de kl... geholpen, en nu zelfs na een schone install van 10.4.0 doet die combo update datzelfde. Krijg een melding in de trand van digitale handtekening klopt niet, er is met pakket geknoeid etc. Update wordt afgebroken en als ik dan herstart komt het niet verder dan grijs scherm met appeltje. Bedankt Apple!!!
OK, nu heb je even je frustraties kunnen afreageren. Als je dan nu eens wilt posten wat je setup is, wat de PRECIEZE fout is, en wat er gebeurt als je in verbose mode boot, dan hebben wij ook iets om mee te werken... want met 'ja %^&*()(*&* update nu doet mn Mac het niet meer' kan ik ook niet veel...
Volgens mij ben ik duidelijk. Heb 10.4.0 schoon geinstalleerd vanaf DVD. Dan software update. Het hele rijtje laten binnenhalen. Combo update 10.4.3 geeft error. Herstart en verder dan grijze scherm met witte appel komt het niet. (ook geen rondraaiend radartje dus) iMac G4 800 MHZ Zo goed?
en als je nu eens opstart en je PRam eens schoonmaakt en je handtekening in bibliotheek/keychain wegflikkerd zal je zien dat het ineens beter gaat. Had hetzelfde probleem en na dit gedaan te hebben was het opgelost. Niet geschoten is altijd mis.
Alleens geprobeert zonder extra geheugen erin mischien is dat niet hele maal goed (meer). gewoon maar een idee
Misschien kan je beter even de combo updater opnieuw ophalen. Het is nl, zo dat er een checksum in de updaters zitten, om te controleren of je inderdaad de goede update hebt opgehaald. De update gaat over het internet. En dan kan er altijd een bitje omvallen.
En dan is je update corrupt. Is een heel normaal verschijnsel in de linux wereld…
Mijn appeltje zat zelfs vast :S En dat was nooit voor de updat! (vanuit de slaapstand)
[quote:5bd3cc7542] En dan is je update corrupt. Is een heel normaal verschijnsel in de linux wereld.... [/quote:5bd3cc7542] In de computerwereld, heeft niets met linux te maken oid ;)
je hebt toch gewoon software update in je systeem staan erop klikken en hij haalt de juiste update zonder fouten binnen. dat geeft volgensmij de minste problemen en kans op fouten.
Laten we dat nou met z'n allen afspreken eerst PRAMzappen dan pas mopperen!
Er is helaas geen software zonder fouten. Zelfs Apple niet. Bij 99,9% van de gebruikers is het goed gegaan. Zou het niet iets anders zijn???
Pbook.
PRAM zappen is maar een beperkte oplossing. Zeker als de boel het onder een eerdere versie wel doet zal dat het probleem niet zijn.
Al een nieuwe ‘combined updater’ opgehaald? Combo updater kun je los laten draaien en dan heb je (combo!) alle updates in een keer binnegehaald. Daarom istie ook wat groter, dus met de combo ga je in een klap van 10.4.0 naar 10.4.3
En trouwens: deze update is nou ook weer niet zo belangwekkend dat je je hele systeem er voor overhoop moet halen. Van die verhalen dat hun macje ineens veeeel sneller is geworden moet je niets geloven.
En dan mijn gouden tip die ik al zo vaak heb gepost.
En de degelijke update-routine van macfixit:[quote:7ff497b795]As usual, we recommend the following procedure when installing Mac OS X 10.4.3.
First, avoid performing any other operations (in Mac OS X or third-party applications) while the update process is occurring. In addition, before installing this security update, make sure all Apple-installed applications and utilities are in their original locations. Moving one of these applications to a different location on your hard drive can lead to an incomplete update. Also, disconnect any FireWire/USB devices before applying Mac OS X 10.4.3, then re-connect the devices one by one after the update process is complete and the system has restarted.
Also, repair permissions before and after applying the update (using Apple’s Disk Utility, located in Applications/Utilities). If you’d like to go one step further, you can use the following process to more effectively repair permissions on your startup volume:
First create a backup of your startup volume.
Drag the folder com.apple.SoftwareUpdate located in /Library/Caches (the Library folder at the root level of your hard drive) to the trash.
Download the standalone version of Mac OS X 10.4.3 and save it for later.
Startup (restart) your Mac using a drive other than your usual startup drive as the boot volume. This can include an eDrive created by TechTool Pro, or better, an external FireWire. Make sure that this drive includes a copy of Disk Utility (which can simply be copied from your normal startup volume).
Launch Disk Utility from the temporary startup drive. Perform a “Repair Disk” operation on your normal startup drive (which should now appear as another mounted volume in the Finder)
Again restart, this time booting from your normal startup volume, while holding the “Shift” key to boot in Safe Mode.
Apply Mac OS X 10.4.3 and restart when prompted, this time without holding the “Shift” key.
Again, repair permissions using Disk Utility[/quote:7ff497b795]
En nu weer rustig ademhalen
Mijn powerbook loopt wel degelijk sneller. Een file listing in de Finder gaat veel sneller. Maar om terug te komen op het probleem. Ik zou eerst de machine installeren met de standaard Tiger. Als je dan eenmaal een werkend geheel hebt eens wat hardware, geheugen en schijftesten doen. Grote kans dat er iets mis is waar je tot nu toe nooit erg in had.
Pbook
[quote:8003ece853="Deskman"]En dan mijn [url=http://www.macosxhints.com/article.php?story=2004011205473937]gouden tip[/url] die ik al zo vaak heb gepost.[/quote:8003ece853]Was je me net weer voor Deskie
Snelheidsverschil is marginaal. Zal eerder komen van opgeschoonde cachefiles en andere zaken die na een update weer teruggezet worden, prebindings die weer worden hersteld en weet ik wat. Gewoon zo snel als je systeem zou moeten werken.
Het kan ook een hardware probleem zijn. Ik heb namelijk nog nergens zo'n dramatische Mac OS X 10.4.3 update ervaring gelezen...
Ik heb sinds de update al een paar keer last gehad van m'n dock... zowel op m'n iMac G5 op m'n werk als op m'n PowerMac thuis... Als ik em aanzet dan reageert de dock niet op de vergroting en blijft ie soms hangen... Geheugen kan het niet zijn, want in de PM zit 2 Gig en de iMac 1,5... Meerdere mensen hier last van?
hey
ik wil ook nog een duit in het zakje doen.
Als je je prammen gezapt hebt, lijkt het me wijs om je openfirmware te resetten, haalt veel ellende weg.
suc6
[quote:f1028ac463="leXy"]Heeft me systeem naar de kl... geholpen, en nu zelfs na een schone install van 10.4.0 doet die combo update datzelfde. Krijg een melding in de trand van digitale handtekening klopt niet, er is met pakket geknoeid etc.[/quote:f1028ac463]
Begrijp ik nou goed dat je het steeds met dezelfde Combo Update probeert? :?
PRam zappen staat dat ook in de dialoog venster van de update ? zoiets is toch raar :?