Update wil niet lukken.

Hoi,

Ik heb sinds gisteren een Mac Mini late 2014 4 gb werkgeheugen. Het is mijn eerste Apple product, dus ik ben totaal een leek op Mac gebied.

Vandaag stonden er diverse zaken die ge-update moesten worden, en dat is ook allemaal gelukt op 1 na.

Heb al diverse keren de computer opnieuw opgestart en de update aan geklikt maar het wil maar niet lukken.

Iemand een idee wat ik fout doe ?

Je drukt waarschijnlijk op de update button, maar je moet op update alles drukken bovenaan.

Dit zijn van die kleine details bij Apple dat helemaal nergens over gaat maar soms gewoon het probleem verhelpen.

Er stonden vijf updates die gedaan moesten worden, en dus heb ik als eerste update alles geklikt.

Dit werkte echter niet, dus toen heb ik ze 1 voor 1 aan geklikt, dit werkte voor vier stuks, echter de laatste die helemaal boven aan stond blijft weigeren.

Ook toen ik alle andere updates gedaan had, heb ik nog keer update alles geprobeerd, als ook gewoon geprobeerd, en ook de computer paar keer opnieuw opgestart helaas allemaal zonder resultaat.

Nou, dat begint al goed!
Vaag probleem, maar wel iets gevonden met een mogelijke oplossing: https://discussions.apple.com/thread/7370808
In de Finder menu Ga>Ga naar map…> en dan vul je dit in (gebruik copy/paste) /private/var/folders (begin dus met een slash) zodat je dan in genoemde map komt om het bestand weg te halen.

Niet zomaar lukraak het bestand weggooien, je kunt het beter eerst even naar het bureaublad slepen.

Sorry voor mijn late reactie. Had vanwege iets anders waar ik tegen aan liep de helpdesk van Apple aan de telefoon, en samen met die jongen van de helmdesk dus inderdaad de map zoals goeiedag al voorstelde verwijderd. Hierna kon ik de update alsnog downloaded, en was probleem opgelost.