updaten lukt niet naar 10.2.8

Heyy

hoop dat er nog ggen draadie van is, maar even iets…
ik probeer al een poos om mijn 10.2 osx up te daten naar 10.2.8…
alleen dat doet hij gewoon niet, hij blijft dan in de installatie hangen zolang ie maar wil…
misschien een oplossing of iets in die richting, want ik kan nu niets meer downloaden dat op een hogere draait.

x char

Misschien stomme vraag, maar je weet maar nooit. Heb je de combo-update gedownload?

Je moet altijd opletten bij Apple of je een gecombineerde of een losse update hebt. Dus de standaard 10.2.8 draait alleen over 10.2.7, maar er is er ook een die wel vanaf 10.2.1 is te installeren. Ik zou eigenlijk gewoon Panther 10.3.x of Tiger eroverheen zetten. Kun je nog meer applicaties draaien, werkt nog sneller en zal waarschijnlijk ook makkelijker zijn. Zet wel ff alle hulpprogramma's apart. Apple flikkert er een aantal weg die toch handig blijken. Bijvoorbeeld Stuffit Expander (zit niet in Tiger) en vooral de oude Voorvertoning, waarom? vertel ik lekker niet hier!

[quote:3f92fea401="wjgmspeedy"]Misschien stomme vraag, maar je weet maar nooit. Heb je de combo-update gedownload?[/quote:3f92fea401] ja, mijn programmatuur update geeft die aan..

ik heb het een tijd terug ook de 10.2.8 geinstalleerd en toen deed hij het wel. Maar toen m'n vriend in de terminal wat dingen heeft veranderd en ik op een gegeven moment mijn computer niet eens meer aan kreeg omdat hij dus in de terminal wat heeft uitgespookt met rechten, moest ik OSX opnieuw installeren.. en na die installatie doet ie bepaalde dingetjes, zoals dit, niet meer... ligt het daaraan misschien..

:frowning:

Op wat voor moment gaat het mis? Heb je gekozen voor de optie "download selectie naar bureaublad" in het menu "werk bij"?

edit: als ik het goed begrijp heb je na dat gerommel in de Terminal al een schone installatie gedaan. Dan moet dat gerommel in de Terminal er toch niet meer toe doen.

Eerst even naar 10.2.6, dan naar 10.2.8 ;) Ook met de combo heb ik dit ervaren.

@ ...speedy.. ja dat begrijp ik wel. Maar je weet t maar nooit ;) . zeg t maar ff voor de zekerheid.

Maar het downloaden naar bureaublad voltooid hij wel, maar het installeren erna niet. dan zegt ie dat er een probleem is voorgedaan met installeren…

[quote:6117433622="bbrother"]Eerst even naar 10.2.6, dan naar 10.2.8 ;) Ook met de combo heb ik dit ervaren.[/quote:6117433622] zal t ff proberen

het is gelukt. heb eerst de 10.2.6 gedownload via een site en daarna met de programmatuurupdate de 10.2.8 gedownload en geinstalleerd. Toen ik de 10.2.6 had geinstalleerd en ging zoeken naar nieuwe updates, kreeg ik geen combi van 10.2.8 maar de ' losse' update. Maargoed dit is ook weer opgelost :)

Thnq