upgrade 10.3.2 start echt langzaam op

Mijn zuster heeft zo juist een poging gedaan om de update van 10.3.1 naar 10.3.2 te doen. Na afloop van de update gaf OSX aan dat deze niet gexlaagd was. Toen ze de mac echter trachte te herstarten leek dit niet te gaan. Na ongveer 30 min. is hij nog steeds opstartende. Er gebeurd wel iets, maar erg langzaam.

Het gaat om een Imac 15 inch flat panel.

Iemand suggesties?

Mr Mojo

Verder updaten naar 10.3.3 zou ik zeggen.

Het komt wel eens voor dat het een update niet slaagd.
Maar gewoon opnieuw updaten. Komt allemaal goed.
By the way 10.3.3 start sneller op.

Veel succes, j

Jordan D

Dank voor je reactie. Maar met langzaam bedoel ik meer, haast niet. Hij is inmiddels 60 min. bezig en nog steeds opstartende. Ze had overgens niet de permissies hersteld.

groet,

Mr Mojo

Hmm ik heb eigenlijk nooit permissies hersteld. Ik vraag me ook af of dat vaak de oplossing van de gemiddelde problemen zijn. Misschien is Diskwarrior een optie? Dit is een pakket wat ik gebruik zodra het echt tegen zit.

Maar ik denk opeens is het misschien het geheugen? Wat zit er in?
Het is wel een erg merkwaardig probleem wat je omschrijft.

Maar elk probleem kan opgelost worden the hard way or the easy way.

Open terminal en typ :

sudo ln -s /System/Library/Extensions/BootCache.kext/Contents/Resources/BootCacheControl /usr/sbin/

Daarna password intypen, Terminal verlaten en het systeem 2x (tweemaal)
opstarten.

dit helpt tegen de traage boottimen (na de 2de keer opstarten)…
Als je niet met terminal wilt klooten:
http://www.macupdate.com/info.php/id/13672
programma ervoor…

Owja… als ik jou was zou ik gewoon updaten naar 10.3.3, dan is het probleem ook opgelost…

er is gewoon iets fout gegaan bij die installatie waardoor hij zo langzaam of NIET start. via de cd opstarten en laten repareren. lukt dat niet, eventueel een ander rep. programma draaien en anders clean install.

waarom 10.3.2 als je ook 10.3.3 kan installeren. met 10.3.3 heb je ook geen last meer van de ‘langzame’ start waar de rest het hier over heeft.

[quote:2e96eea092="Strifer"]er is gewoon iets fout gegaan bij die installatie waardoor hij zo langzaam of NIET start. via de cd opstarten en laten repareren. lukt dat niet, eventueel een ander rep. programma draaien en anders clean install.

waarom 10.3.2 als je ook 10.3.3 kan installeren. met 10.3.3 heb je ook geen last meer van de ‘langzame’ start waar de rest het hier over heeft.[/quote:2e96eea092]

Bedankt voor de tips, maar helaas opstarten vanaf de CD kon ook niet meer helpen. Dan maar een clean install. Waarom niet meteen 10.3.3? Weet ik ook niet. Ze had 10.3.2 ooit gedownload maar nog niet geinstalleerd. En dacht gisteren . . . . .

Weet iemand overgens hoe een update van OSX zo ontzettend verkeerd kan uitpakken?

In elk geval dank voor jullie reactie’s

Mr Mojo

Die 10.3.2. was een hele nare update. Ik heb destijds dezelfde problemen gehad met meerdere Macs die langzaam opstartten of inderdaad wachten met dat mooie gekleurde draaiende icoontje in beeld. Een geforceerde herstart was dan het beste.

Maar nu sinds 10.3.3 loopt alles als een trein. En de opstart is echt razendsnel.