Upgrade Lion naar Mountain Lion op MacBook Pro

Een half jaar geleden kocht ik een MacBook Pro. Deze is voorzien van Lion met een herstelpartitie. Nu wil ik Mountain Lion installeren. Wanneer ik het installatieprogramma start krijg ik de melding dat een herstelschijf niet kan worden aangemaakt en kan vervolgens alleen Lion herstellen.
Ik heb de tip een externe herstelschijf te maken opgevolgd (op USB). Daarna opnieuw de installatie starten van de harde schijf gaf natuurlijk weer dezelfde melding.

Ik wil graag mijn bestaande programma's en data behouden. Is er iemand op het forum die mij kan vertellen of ik nu kan opstarten vanaf de zojuist gemaakte herstelschijf en de HD upgraden vanaf de USB of ben ik dan alsnog alle data en programma's kwijt?
En kan ik ook de herstelpartitie op mijn HD upgraden naar Mountain Lion?

Aangezien je alle bestanden en instellingen wilt behouden, kun je gewoon via de mac app store mountain lion downloaden en installeren (er verschijnt in een mountain lion icon in launcher, gewoon openen en de installatie stappen volgen). Van te voren wel even een timemachine backup maken op een externe schijf

Hallo Niels,
De stappen die je beschrijft heb ik gevolgd, zie mijn post. Ik kom de melding dat een herstelpartitie niet kan worden aangemaakt niet voorbij, ik heb maar 1 keuze: Lion herstellen.
gr.,
Peter

Heb je wel voldoende schijfruimte?

Waarom reageert een moderator op een twee jaar oude post?

En waarom zou een moderator beter zijn dan elk willekeurig ander mens?

Ik zou verwachten dat een moderator, meer dan een willekeurige gebruiker, in de gaten houdt hoe oud posts zijn. :slight_smile: Overigens, daarover gesproken, waarom worden topics niet gelocked naar verloop van tijd?

Er is een bug waardoor oude posts boven komen drijven in de laatste posts lijstjes. Ik let er zelf nooit op en Night ook niet. En hoezo zouden oude topics op slot moeten, gebruikers met een soort zelfde probleem kunnen daarin hun vraag stellen.

Topics stomweg locken na verloop van tijd lijkt mij geen goed idee. Als iemand hetzelfde probleem heeft dat iemand anders -al is het 10 jaar geleden- had, moet die persoon zelf kunnen polsen of het topic toch nog relevant is, en zo ja, kunnen reageren.

Maar even serieus: wanner wordt deze cache-bug (of wat het ook veroorzaakt) eindelijk gefixed?

EDIT: Usain was me een minuutje voor. :wink:

Wellicht zou je dan aan een systeem kunnen denken waarin geautomatiseerd een laatste bericht wordt geplaatst “Deze post is al enkele maanden inactief. Wanneer je denkt dat jouw probleem hierop lijkt en meer informatie wil kun je hieronder je bericht plaatsen, anders gelieve dit topic met rust te laten”. Slechts 'n suggestie.

Laat ze eerst het forum volledig repareren en de functies die er ooit noodgewongen uit moesten weer invoeren, dan pas mogen ze achter de schermen aan nieuwe functies denken. :wink:

Overigens lijkt een dergelijk bericht mij gewoon geïmpliceerd, maar dat kan aan mij liggen. Qua regelgeving is OMT nogal laks, maar echt grote problemen zijn er ook niet, dus het systeem lijkt te werken.

True. Ik was uiteraard niet bewust van de interne onvrede die er schijnbaar heerst tot ik wat oudere topics opduikelde :slight_smile: Dat lijkt me een uitdaging voor de organisatie. Maar dat maakt de suggestie uiteraard niet slecht, alleen prioritair onwenselijk.

Blij om te horen, Waffle