Upgrade - snellere iForce processor

Ik ben sinds 3 jaar een tevreden bezitter van een iMac 266Mhz, 288MB RAM, met helaas maar 6GB HD. Nu las ik dat PowerLogix een G4 processor op de markt heeft gebracht om je iMac te upgraden naar een 400-500Mhz machine. Ze doen het voorkomen alsof dit een fluitje van een cent is, maar is dit ook zo. Ik weet niet of iemand hier ervaring mee heeft en of het verstandig is om dit te doen. Ik hoor graag of jullie hier een verstandig advies over hebben.

Groeten,

Willem

Ik heb geen ervaring met PowerLogix, wel met het verbouwen van iMacs. Je maakte me nieuwsgierig en dus ben ik even gaan kijken op de site van PowerLogix. Het ziet er allemaal echt uit. Maar het is wel degelijk enkel geschikt voor de oudere iMacs van de eerste generatie.

Toch nog een bedenking: het is misschien goedkoper en veiliger om je geheugen zoveel mogelijk uit te breiden en een harde schijf van 40 GB te plaatsen (kost ongeveer 150 euro). Vooral veiliger, want een iMac demonteren valt niet mee.

Mocht je het nog niet gedaan hebben, bekijk dan op de site van PowerLogix de handleiding en de Specifications sheet. Het is maar dat je weet waar je aan begint :wink:

Succes

Ik heb de handleiding bekeken en die vergeleken met de handleiding om een nieuwe HD in te bouwen, en volgens mij is het inbouwen van een nieuwe processor een stuk makkelijk. Je hebt niets te maken met allerlei kabeltjes. Waar ik mij wel zorgen om maak is de evt. hogere temparatuur van de processor. Ik denk dat het misschien beter is om mijn oude iMacje te verruilen voor een nieuw exemplaar, dan ben ik in 1 keer klaar.

[quote:post_uid0="Mac-ofiel"]Waar ik mij wel zorgen om maak is de evt. hogere temparatuur van de processor. Ik denk dat het misschien beter is om mijn oude iMacje te verruilen voor een nieuw exemplaar, dan ben ik in 1 keer klaar.[/quote:post_uid0] Dat laatste lijkt mij eerlijk gezegd ook; de upgrade zal niet goedkop zijn,stop het geld in een nieuwe IMac; dan heb je niet alleen een snellere processor!