Upgrade snow leopard ook meteen nieuwe iLife?

Ik werk nu met leopard en iLife '08 Als ik straks upgrade, wordt ilLife dan ook ge-upgrade naar de '09 versie?

Kort maar krachtig: nee. ;)

Sowieso staat er een nieuwe iLife in de planning .. deze zul je daarentegen wel los moeten kopen! Of iLife dit jaar al een update krijgt is ook nog maar de vraag.

iLife maakt sowieso geen onderdeel uit van Mac OS X. Beide pakketten zul je dus los moeten kopen of alles tegelijk met de Mac Box Set (Mac OS X, iLife en iWork).

Ok, bedankt voor alle info!

Apple maakt wel een bundel 10.6/iLife '09/iWork '09 voor de mensen die vanaf Tiger (10.4) komen:

[i:ad14f62699]Upgrading from Mac OS X v10.4 Tiger.
If your Intel-based Mac is running Mac OS X v10.4 Tiger, purchase the Mac Box Set (when available), which is a single, affordable package that includes Mac OS X v10.6 Snow Leopard; iLife ’09, with the latest versions of iPhoto, iMovie, GarageBand, iWeb, and iDVD; and iWork ’09, Apple’s productivity suite for home and office including Pages, Numbers, and Keynote.[/i:ad14f62699]

Bron: http://www.apple.com/macosx/specs.html

kan je dan niet een oude cd van Tiger op je Mac installeren?? en dan zo de Mac Box Set kopen? of gaat dit niet werken?

Nou, downgraden is meestal niet zo'n goed plan, behalve op computers die origineel met Tiger kwamen, maar aangezien je vraagt of dat kan kopen enzo ga ik ervan uit dat je een Mac hebt die kwam met Leopard geïnstalleerd. Doe je dat toch, dan krijg je allerlei rare problemen, omdat de firmware en andere drivers niet gemaakt zijn voor die hardware (die er immers nog niet was toen Tiger gemaakt werd).

Okey, zoiets is wel te verwachten idd. Ik heb gister toch Family Pack iLife '09 (€99) en Family Pack iWork '09 (ook €99) besteld. Straks in september een Family Pack Snow Leopard (€49) kopen. Bij elkaar dus €247. Dan ben ik maar €18 duurder uit dan dat ik een Mac Box Set (€229) koop. Dat heb ik er dan wel voor over.