Upgrade - Update iLife/iWorks/.mac

Hoe komt het toch dat Apple geen Upgrades uitbrengt... grrrrr

Ik heb pakweg drie maanden geleden iWork aangekocht. Ik ben een student en heb geen zin om 80 euro te betalen voor een nieuwe versie waar ocharme 27 nieuwe sjablonen in steken… maar ik wil wel het beste op mijn imac.

Trouwens, als ik de verbeteringen bekijk in iwork, dan spreek ik zelfs niet van een upgrade of een nieuwe versie, maar van een UPDATE. Nieuwe sjablonen en het bestaande is wat uitgewerkt. Mocht er nu een spreadsheet bijsteken, ja, dan spreek je van een UPGRADE waar je voor betaalt. Voor het huidige pakket ('06) vind ik dat je niet moet betalen als je '05 hebt…

En ik ga nooooooit .mac aanschaffen als ik ook nog eens apart moet betalen voor iLife omdat daar iWeb in steekt!
Anders had ik het meteen gedaan!

we hebben hier net een nieuwe imac waarop de 05 staat kun je bij de appledealer gan vragen voor een 06disc?

of heb ik hier valse hoop?

[quote:df886db326="presque rien"]Hoe komt het toch dat Apple geen Upgrades uitbrengt... grrrrr

Ik heb pakweg drie maanden geleden iWork aangekocht. Ik ben een student en heb geen zin om 80 euro te betalen voor een nieuwe versie waar ocharme 27 nieuwe sjablonen in steken… maar ik wil wel het beste op mijn imac.

Trouwens, als ik de verbeteringen bekijk in iwork, dan spreek ik zelfs niet van een upgrade of een nieuwe versie, maar van een UPDATE. Nieuwe sjablonen en het bestaande is wat uitgewerkt. Mocht er nu een spreadsheet bijsteken, ja, dan spreek je van een UPGRADE waar je voor betaalt. Voor het huidige pakket ('06) vind ik dat je niet moet betalen als je '05 hebt…

En ik ga nooooooit .mac aanschaffen als ik ook nog eens apart moet betalen voor iLife omdat daar iWeb in steekt!
Anders had ik het meteen gedaan![/quote:df886db326]

Apple, brengt elk jaar sinds ze iLife voor de eerste keer hebben uitgebracht, een update waarvoor je moet betalen… Same for iWork…

Je wist het dus op voorrand…

[quote:650456023f="presque rien"]Hoe komt het toch dat Apple geen Upgrades uitbrengt... grrrrr

…[/quote:650456023f]

Appel is een commercieel bedrijf en met upgrades verdien je minder.
Met het kopen van dit soort pakketten wacht ik tot een van de appeldagen
in Nieuwegein. Daar zijn ze meestal in de aanbieding. Scheelt dan zo’n
eurootje of 10 a 20 per pakket.

[quote:eb71fecf8b="Peter Fitskie"][quote:eb71fecf8b="presque rien"]Hoe komt het toch dat Apple geen Upgrades uitbrengt... grrrrr

…[/quote:eb71fecf8b]

Appel is een commercieel bedrijf en met upgrades verdien je minder.
Met het kopen van dit soort pakketten wacht ik tot een van de appeldagen
in Nieuwegein. Daar zijn ze meestal in de aanbieding. Scheelt dan zo’n
eurootje of 10 a 20 per pakket.[/quote:eb71fecf8b]

Voila… Dus je moet niet gaan zeuren over die updates

Apple is heel slim (what else is new)

Upgrades vereisen een heleboel registratiegedoe. Die stap slaan ze over. Nu koop je voor de upgradeprijs de hele versie en volgende keer weer. Want € 79,- is toch geen geld voor een keurige tekstverwerker en presentatiesoftware?

Dat heb ik liever dan de eerste keer €129,- betalen en daarna €65,- voor de upgrade… Waarbij het lijkt of je wel 50% korting krijgt maar per saldo meer betaalt

mee eens, maar toch zou ik zelf zien dat de iLife onderdelen los te koop waren of te downloaden via de Apple site. En dan natuurlijk voor een leukere prijs.

Ik vind het wel nonsens dat zowel iWork 06 en iLife 06 minimaal een G4 vereisen.... Wat moet ik als ik een iBook G3 700 MHz heb... :oops: .. Ik dien een protest in... :x

tja, dat is zeker jammer dat dit zo zou zijn, maar ja, iTunes 6 en iPhoto 5 zouden ook niet kunnen werken op mijn oude iBook 366, maar werken gewoon goed. Dus wie weet. Maar ik las ook dat het alleen op dvd verschijnt, dus heb je wel een dvd speler in je iBook (ik zelf installeer het via mijn eMac)?

[quote:efca1adec5="awesomemac"]tja, dat is zeker jammer dat dit zo zou zijn, maar ja, iTunes 6 en iPhoto 5 zouden ook niet kunnen werken op mijn oude iBook 366, maar werken gewoon goed. Dus wie weet. Maar ik las ook dat het alleen op dvd verschijnt, dus heb je wel een dvd speler in je iBook (ik zelf installeer het via mijn eMac)?[/quote:efca1adec5]

ik heb wel een dvd speler… maar geen G4… ik wacht wel af… hopen voor het beste…