upgrade van 1.1.2 naar 1.1.4 via ZiPhone

Gisteren mijn iPhone succesvol geupgrade via ZiPhone. Probleem is echter dat mijn muziek en videobestanden niet meer toegankelijk zijn. Deze bestanden zijn opgeslagen onder de categorie "andere" en zijn niet meer te benaderen vanaf mijn iPhone, maar ook niet meer vanaf mijn Mac of PC. Het vervelende is dat deze bestanden wel zo'n 4,5 Gb in beslag nemen en dat is natuurlijk hartstikke zonde. Weet iemand hoe ik de bestanden kan redden of kan verwijderen?

Ik vermoed trouwens dat het probleem is veroorzaakt door het programmaatje SwapTunes. Ik heb geprobeerd dit programma weer op mijn iPhone te zetten, maar dit draait niet onder 1.1.4.

Graag advies hoe verder te handelen.

Vrgr, Nivo

Kun je niet als je OpenSSH installeerd er met cyberduck doorheen bladeren en zodoende de files verwijderen. Volgens mij heb ik wel eens een keer zoiets gelezen.

@ nivo

Als ik het goed begrijp heb je dus geupdate van 1.1.2 naar 1.1.4.
Op diverse forums worden zulke problemen reeds besproken.
Als je de tutorial van Ziphone even doorneemt zul je ook lezen dat
er aanbevolen wordt de iPhone te herstellen naar 1.1.4 en niet up te daten!
Eerst synchroniseren met iTunes zodat je een “back up” hebt van je foto’s,
telefoonnummers, etc. op je computer en dan herstellen!

Nadat je de telefoon unlocked hebt, zal iTunes je ook vragen als je de back up
terug wil zetten die hij eerder gemaakt heeft, NIET DOEN, gewoon
doorgaan als nieuwe telefoon! Even synchroniseren, en een paar fixjes installeren,
dan moet alles goed werken! De back up moet je niet terug zetten, want als
je reeds applicaties had geinstalleerd middels installer dan wordt hiervan
ook een backup gemaakt, en dit kan conflicten met zich mee brengen!
Je verliest weliswaar al je smsjes, etc.!

Ik heb met succes mijn 1.1.1 otb herstelt en unlocked met Ziphone!

Succes

Is het niet het makkelijkst om hem gewoon te restoren in itunes en ziphone er overheen te layem gaan? Daarna weer alles terugzetten via itunes.

Groet,
Hans

restoren = herstellen

Voor het herstellen, eerst even in DFU modus zetten btw!

Ik heb hem zonder DFU mode gerestored ( :)). Dat ging ook prima.

@spiderpig,

dat van doorgaan als nieuwe telefoon en niet restoren klopt niet echt. Het is inderdaad zo dat je moet herstellen naar 114 en niet updaten , maar daarna mag je gewoon je reservekopie terugzetten hoor.
Geen problemen mee gehad.

[quote:f513b96760=“Roggie”]Ik heb hem zonder DFU mode gerestored ( :)). Dat ging ook prima.[/quote:f513b96760]
inderdaad, hoeft ook niet
grtz

[quote:4b4d637f89="macses"]@spiderpig,

dat van doorgaan als nieuwe telefoon en niet restoren klopt niet echt. Het is inderdaad zo dat je moet herstellen naar 114 en niet updaten , maar daarna mag je gewoon je reservekopie terugzetten hoor.
Geen problemen mee gehad.

[quote:4b4d637f89=“Roggie”]Ik heb hem zonder DFU mode gerestored ( :)). Dat ging ook prima.[/quote:4b4d637f89]
inderdaad, hoeft ook niet
grtz[/quote:4b4d637f89]

Bepaalde mensen merken vaak dat of soms de camera niet meer werkt, BSD Subsystems niet wil installeren, WIFI niet aangezet kan worden, en dan wordt vaker aangegeven om de back up niet terug te zetten! En dat helpt vaak ook! Is slechts een tip, tenslotte bepaald de persoon zelf wat hij of zij wilt doen!

Dat is wel waar, DFU mode MOET NIET, maar wordt vaker wel aangeraden!

gewoon herstellen via iTunes, ziPhone draaien en klaar ben je. Eergistre heb ik hetzelfde gedaan, binnen 2 minuten klaar.

Gister ook nog vier iPod touches gedaan (familie van vriendin heeft allemaal 1, even op een verjaardag voor ze gefixt, konden ze de nieuwe apps gratis krijgen). Binnen een kwartier alle vier klaar.

Het is zoooo makkelijk, je zou zeggen dat Apple het aanmoedigt :sealed:

Over ZiPhone lees ik dat deze de bootloader 4.6 "terugzet" naar 3.9 en dat er bij toekomstige updates een probleem kan ontstaan.

Ik verwacht mijn iPhone een dezer dagen uit Amerika. Het betreft een unlocked/jailbreaked 1.1.3, bootloader onbekend.

Wat is nu de beste methode om deze te upgraden naar 1.1.4?

Ik zou zeggen Iplus, werkt perfect (kheb het vrijdag nog gedaan met een iphone). Iplus zorgt ervoor dat je niet voor altijd aan 3.9 bootloader zit.

Ik heb vandaag ook mijn nieuwe iPhone met iplus geunlocked en werkt prima! Ziphone schijnt inderdaad niet reversable te zijn naar de 4.6 BL.

Denk inderdaad dat je via FTp de rest moet verwijderen… anders ben je de eerste met een 3.5GB of een 11.5GB iPhone :wink:

Dank voor alle reacties. Ik heb mijn iPhone via "herstel" in iTunes hersteld en geen backup gemaakt van mijn audiobestanden. Ik heb nu weer voldoende ruimte voor mijn muziek, maar zal nog wel even bezig blijven om al mijn programmaatjes weer op mijn iPhone te downloaden.

Nogmaals dank,

vrgr Nivo

[quote:99b172470c="Berend"]Ik heb vandaag ook mijn nieuwe iPhone met iplus geunlocked en werkt prima! Ziphone schijnt inderdaad niet reversable te zijn naar de 4.6 BL.

Denk inderdaad dat je via FTp de rest moet verwijderen… anders ben je de eerste met een 3.5GB of een 11.5GB iPhone ;)[/quote:99b172470c]

als je gewoon herstel doet via iTunes dan zou die toch weer de nieuwste bootloader moeten pakken? en anders, er zit ook een optie in ziPhone om te “virginizen”, dat moet dan toch dat effect geven?

[quote:f59ddb7041="junjur"][quote:f59ddb7041="Berend"]Ik heb vandaag ook mijn nieuwe iPhone met iplus geunlocked en werkt prima! Ziphone schijnt inderdaad niet reversable te zijn naar de 4.6 BL.

Denk inderdaad dat je via FTp de rest moet verwijderen… anders ben je de eerste met een 3.5GB of een 11.5GB iPhone ;)[/quote:f59ddb7041]

als je gewoon herstel doet via iTunes dan zou die toch weer de nieuwste bootloader moeten pakken? en anders, er zit ook een optie in ziPhone om te “virginizen”, dat moet dan toch dat effect geven?[/quote:f59ddb7041]

Volgens mij past een firmware update/restore alleen je firmware aan en niet je bootloader, maar kan het ook fout hebben. :slight_smile:

Ik heb ook een iPhone (is de iPhone die je kon winnen bij Radio Veronica).

Nu is mijn hoe kan je zien welke bootloader deze iPhone heeft, de firmwareversie is 1.1.3., wwil het graag naar 1.1.4. hebben.

Vergeet bovenstaande, heb het al gevonden.