Upgrade van Final Cut Pro 3 naar 4?

Hoi,

Ik heb afgelopen jaar Final Cut Pro 3. gekocht. Nou is er dus sinds enige tijd F.C.P. 4 te koop. (volledig of een upgrade) Ik vraag mij af; mis ik nou echt wat als ik die upgrade NIET koop? En dus bij F.C.P. 3. blijf? Of is F.C.P. 4 wel zo geweldig dat ik het eigenlijk “niet missen” kan?
En zo ja, wat zijn de verbeteringen? Wat is leuker of mooier?

Graag jullie reactie!

Groetjes,

Antje de P.

FCP 4 komt pas in Juni hoor! Als ik de update heb, zal ik er uitgebreid verslag van doen. Niet alles is even fantastisch als Apple wil doen geloven. Vandaar. http://www.apple.com/finalcutpro/

Ik kijk uit naar je verslag , steve's lovechild , ik merk het wel als het er is.

Nieuw Jasje, enkele veranderingen. Ik ga deze week AVID Xpress 3.5 eens testen en zien wat het geeft

lekker duidelijk hoor nu weten we een stuk meer,;-)

[quote:6d02d21723="Final Cut"]Nieuw Jasje, enkele veranderingen. Ik ga deze week AVID Xpress 3.5 eens testen en zien wat het geeft[/quote:6d02d21723]

Als maar de helft van de nieuwe features inderdaad goed werkt is dit terecht een MAJOR UPDATE! Alleen al de nieuwe Compressor is de update waard. Zeker voor mensen die ook met DVD werken. Ik weet niet of je je een beetje in de materie hebt verdiept, maar er zijn heel veel belangrijke wijzigingen voor echte gebruikers. En dat ben jij kennelijk niet. Ondanks je naam. Uit het feit dat je deze week ook even Avid gaat ‘testen’ maak ik op dat je de software kennelijk niet koopt maar steelt. Uit het illegale circuit dus. Want dat pakket koop je niet om even te testen. Daar is het veel te duur voor. En een demo ben ik niet tegen gekomen.
SLC

hear,hear,hear.

Nou DJdata, niet zo kattig hoor!!!

A. de P.

Nou ja , het was toch ook een berichtje van niets waar je niets wijzer van word of wel soms antje ?

djdata: Nou, hoef je toch niet zo te reageren hoor. Iedereen doet hier erg zijn best voor elkaar... toch?

Antje de P.

Heb je uit het berichtje van finalcut dan ook maar enige info verkregen , ik dacht het niet, en ik ben verder toch netjes , geen schelden of iets van dien aard, maar mijn punt is alleen dat ie net zo goed niet had kunnen posten omdat het geen antwoord geeft op je vraag.

Wel steven : een illigale copy is het zeker niet. Heb ze van AVID zelf omdat ik daar al langer kind aan huis ben. En inderdaad zal het zeker niet doorgeven aan andere mensen. Mijn indrukken van het programma kan ik altijd nalaten.

Wil hem vergelijken met final Cut pro en dan zal ik kiezen of ik overschakel van mijn FCP3 naar AVID of niet

en een kleine zijnota: ben al 10 jaar op avid actief als monteur op AVID
Dus Steven als je zin hebt om zondere enige achtergrond om op iemand zijn kap te zitten : zou ik vooral zeggen doe zo voort

Final Cut: Als je mijn posts een beetje hebt gevolgd, weet je dat ik hier alleen kom om anderen te helpen. Ik ben er dan ook helemaal niet op uit om "iemand zijn kap te zetten" Ik was een beetje fel omdat dit de zoveelste post van je was die weinig of niets bijdroeg aan het forum. Met mededelingen als "Nieuw Jasje, enkele veranderingen. Ik ga deze week AVID Xpress 3.5 eens testen en zien wat het geeft" kan eigenlijk geen enkele forumgebruiker iets. En ik was niet de enige die dat op was gevallen. Je antwoorden zijn vaak zo kort en ademen de sfeer uit van 'nou dat is toch niet zo moeilijk' en 'is toch simpel, gewoon...' Wat ik daar mee wil zeggen is: er zijn hier weinig ervaren videoprofs op het forum. Dan is het toch beter om wat meer info en achtergronden te geven. Een paar kreten worden alleen begrepen door de profs. En die hebben het niet nodig. Als jij inderdaad Avid KRIJGT en wél veel ervaring hebt, neem ik die opmerkingen graag terug. Maar ik hoop wel dat je probeert om in het vervolg iets meer info te geven waar anderen wat aan hebben.

Dat was ook mijn enige punt, dat je verder geen info gaf , final cut,verder niets hoor.Maar dat had je al wel begrepen denk ik uit mijn vorige posts.Als jij net als Steve's Lovechild "ons" leken zou kunnen helpen met je jaren ervaring zouden "wij"er alleen maar heel blij mee zijn,alvast bedankt.

Bob

Ok, snap jullie kritiek, is niet de bedoeling qua air, voor mensen die er veel op werken op verschillende montage sys. is het inderdaad logisch. Zal daar zeker op letten. Krijgen om te testen steve's, gewoon krijgen... zal net als iedereen moeten betalen. Maar drie van mijn ex-collega's en vrienden werken op AVid, zo heb ik wel een redelijk bevoorrechte positie daar.