Bij het upgraden van 8.6 (nl-versie) naar 9.0 krijg je bij het klikken op "install" een schermpje met de vraag op welke harde schijf het gedaan moet worden. Hij kiets automatisch de enige HD op de iMac 233 maar vervolgens wordt de "submit" of "ga door" knopje niet geactiveerd waardoor het proces blijft steken. Weet iemand waar dat aan ligt?
Ik krijg nu het vermoeden dat je niet genoeg schrijfruimte op je harde schijf hebt. Maar dit zou aangegeven moeten worden. Kijk je hier toevalligerwijs overheen?
Van 8.6 naar 9 kun je niet upgraden. Je kunt alleen een nieuw systeem installeren. Dat is ook verreweg het verstandigst: een clean install doen en van je oude systeem de voorkeuren en eventueel extensies en regelpanelen bewaren. Je HD, drivers en schijfruimte worden vanzelf gecontroleerd.
[quote:9357472154="Aiko"]Ik krijg nu het vermoeden dat je niet genoeg schrijfruimte op je harde schijf hebt. Maar dit zou aangegeven moeten worden. Kijk je hier toevalligerwijs overheen?[/quote:9357472154]
Dat is gecheckt en voldoende.
[quote:041a74186d="Deskman"]Van 8.6 naar 9 kun je niet upgraden. Je kunt alleen een nieuw systeem installeren. Dat is ook verreweg het verstandigst: een clean install doen en van je oude systeem de voorkeuren en eventueel extensies en regelpanelen bewaren. Je HD, drivers en schijfruimte worden vanzelf gecontroleerd.[/quote:041a74186d]
Hoe doe je dat een clean install? Volgens mij is die optie niet beschikbaar (ik gebruik de download van de apple-site)
Volgens kan je Mac OS 9 helemaal niet downloaden van de apple-site, wel de updates 9.0.4, 9.1 9.2 enzo)
Aan je signature te zien draai OS X 10.3.5, dan heb je volgens mij ook een CD met OS 9 die kan je gebruiken voor een clean install)
Dat is het dus: je kunt niet updaten, alleen upgraden. Alle nieuwe releases moet je kopen, dus 7.0, 8.0, 9.0 enz. De updater kijkt naar welke versie van 9 je hebt staan. En als je die niet hebt gebeurt er dus verder niks
Je zult dus ergens een iMac 9 install CD of een 9.0 installer vandaan moeten halen.
[quote:afa0c96ccf="Deskman"]Dat is het dus: je kunt niet updaten, alleen upgraden. Alle nieuwe releases moet je kopen, dus 7.0, 8.0, 9.0 enz. De updater kijkt naar welke versie van 9 je hebt staan. En als je die niet hebt gebeurt er dus verder niks
Je zult dus ergens een iMac 9 install CD of een 9.0 installer vandaan moeten halen.[/quote:afa0c96ccf]
Vandaar, nu snap ik het weer! Even een cd-tje van thuis halen
Dank voor jullie replys!