Upgraden macbook pro 2012

hallo, ik ben hier nieuw en heb meteen een prangende vraag. ik ben arnoud en heb 2 macbook pro’s uit 2012 eentje draait op high sierra, de ander (nu nog ) op snowleopard.
ik heb een firewire kabel en wil de twee aan elkaar aansluiten om high sierra ook op de andere computer te installeren. mijn vraag is hoe doe ik dat … iemand een idee?
bedankt alvast! Arnoud.

In ieder geval niet met een (firewire, of andere) kabel.

Begin eens hier:

https://www.yourmacstore.nl/blog/macos-high-sierra-is-te-downloaden

maar wanneer ik die site probeer te openen geeft de computer aan dat dat niet gaat doordat er een onveilige link is… ik vermoed dat de site vindt dat mountain lion (10.8.5) te oud is…maar hoe kan ik deze stapje voor stapje upgraden tot high sierra?
ik kan safari ook niet updaten, en ook firefox kan ik niet installeren. ideeen?

Misschien kan je het bij iemand anders downloaden en dan op een schijfje zetten ?

beste Noordegraaf, kan ik mountain lion ook in een keer upgraden naar high sierra? dat heb ik gewoon op mijn andere computer… of kan ik via time machine (externe harde schijf mijn M.lion computer upgraden?

Om te kunnen upgraden, dien je te beschikken over een high sierra installer. Zonder installer gaat het niet. Als je geluk hebt staat die installer nog op je andere computer.

Daar kan zelfs nog Catalina (10.15) op draaien.

Je kunt op de MacBook Pro met High Sierra de Catalina Installer downloaden. Zie link in vorige post. Die zet je vervolgens over op de andere MacBook (via USB) etc.

Dat komt zeer waarschijnlijk doordat je Mac zolang niet hebt geupdate dat het root certificaat is verlopen. Daardoor zijn alle websites nu ‘onveilig’ en zit je vast.

In dit artikel lees je hier alles over:

Vanaf het kopje “Manually installing the ISGR Root X1 certificate” lees je hoe je het kunt fixen. Is op zich zo gedaan, dan kun je normaal updaten en haal je automatisch het nieuwe Root certificaat weer binnen :+1::+1: